شناسهٔ خبر: 34817261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اولویت سازمان جهاد کشاورزی پرداخت تسهیلات برای حمایت از صنایع تبدیلی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:‌ طی یکی دو سال اخیر روند صدور مجوز برای ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی سرعت گرفته و اولویت سازمان جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات در تمامی سرفصل‌ها حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در جریان بازدید از مزارع خیار شهرستان قروه اظهار کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید خیار نسبت به صدور پروانه‌ بهره‌برداری 4 واحد با ظرفیت اسمی یک‌هزار و 120 تن در سال و اشتغال‌زایی 13 نفردر شهرستان قروه اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 7 واحد دارای جواز تأسیس تولید خیار شور به ظرفیت اسمی 3 هزار و 200 تن در سال با اشتغال‌زایی 53 نفر در شهرستان‌های دهگلان و قروه و تعداد 22 واحد دارای موافقت اصولی تولید خیار شور به ظرفیت اسمی 42 هزار و 200 تن در سال با اشتغال‌زایی 110 نفر در شهرستان‌های دهگلان و قروه را صادر شده است.

جعفری ضمن تاکید بر اولویت سازمان جهاد کشاورزی در حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی، تصریح کرد: حرکت مردمی و ورود سرمایه‌گذاران در استان برای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی لازم و ضروریست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و هیئت همراه  از مزارع خیار شهرستان‌های دهگلان و قروه بازدید و در خصوص مسائل و مشکلات تولید و بازاریابی و قیمت خیار با کشاورزان گفت‌و‌گو کردند.

در این بازدید، قیمت خرید از کشاورزان بین ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان و راهکارهای افزایش درآمد خیارکاران با توجه به ظرفیت تعاون روستایی و تشکل‌ها بررسی شد.

انتهای پیام/2330/71/ق

نظر شما