شناسهٔ خبر: 34782297 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:

صرفه‌جویی 3300 مگاواتی مصرف برق در پیک تابستان امسال/ پایین بودن نرخ برق انگیزه‌ای برای صرفه‌جویی ایجاد نمی‌کند

روح‌الله حمیدیان

سخنگوی صنعت برق با تقدیر از همکاری مشترکان برق به منظور گذر موفق و بدون خاموشی از پیک مصرف تابستان امسال، گفت: صرفه‌جویی سه هزار و 300 مگاواتی پیک تابستان امسال تنها با همکاری مشترکان برق سراسر کشور میسر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، مصطفی‌ رجبی‌مشهدی با بیان این مطلب افزود: میزان رشد مصرف طی ۱۰ سال اخیر حدود ۴.۷ درصد و در ۴۰ سال بعد از انقلاب ۷.۲ درصد بوده است اما میزان رشد پیک تابستان امسال نسبت به سال گذشته تنها حدود یک درصد بوده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادرتخصصی توانیربا تاکید بر اینکه اقدامات مدیریت مصرف موجب کاهش استفاده انرژی از سوی مشترکان شده است، بیان کرد: فعالیت‌های مدیریت مصرف در حوزه برق تشویق محور است چرا که نرخ برق به گونه‌ای نیست که مشترکان برق برای کاهش مصرف انرژی انگیزه لازم را داشته باشند .
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه در سال جاری سه هزار و 300 مگاوات به توان تولید نیروگاه‌های کشور افزوده شده است، ادامه داد: این میزان یا از طریق احداث ظرفیت جدید نیروگاهی یا از طریق افزایش توان قابل تولید واحدهای موجود محقق شده است.
رجبی‌مشهدی تاکید کرد: در این بین نیروگاه‌های برق‌آبی نیز به لطف بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری حدود چهار هزار و 500 مگاوات نسبت به سال قبل افزایش تولید داشته‌اند.

نظر شما