شناسهٔ خبر: 34773007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

حذف ایستگاه‌های تقاطعی در خطوط ۲ و ۳ مترو ایجاد مشکل کرده است

صاحب‌خبر -
وجود ایستگاه‌های تقاطعی در مترو برای تسهیل در تردد مسافران بسیار پراهمیت است،‌ چرا که مسافران می‌توانند بدون طی مسافت‌های طولانی با استفاده از ایستگاه‌های تقاطعی که محل اتصال دو خط مترو است، جابه جا شوند؛‌ ایستگاه‌هایی همچون شهدا، امام خمینی‌(ره)، دروازه شمیران، دروازه دولت و…. به عنوان ایستگاه‌های تقاطعی که نسبت به تبادل مسافر در زیر زمین به سایر خطوط اقدام می‌کنند،‌ بسیار ضروری و در صنعت مترو تهران هم همواره این مهم مورد تاکید قرار گرفته است، اما متاسفانه این مساله در احداث خط سه مغفول مانده است؛ به گونه‌ای که شاید باورش سخت باشد اما خطوط ۳ و ۲مترو تهران هیچ ایستگاه تقاطعی ندارند.

خط ۲ مترو تهران با ۲۲ایستگاه و ۲۶کیلومتر طول، یکی از خطوط پرتردد شرقی ـ غربی است که از فرهنگسرای طبیعت در شرق تهران تا صادقیه در غرب تهران کشیده می‌شود و خط ۳ مترو هم ۲۶ ایستگاه و ۳۷کیلومتر مسیری جنوبی ـ شمالی دارد و از آزادگان تا قائم را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل مترو تهران در گفتگو با ایسنا،‌ در مورد نداشتن ایستگاه تقاطعی خطوط ۲ و ۳ مترو تهران، گفت: متاسفانه در زمان احداث خط ۳ مترو به دلیل مشکلات معارض ملکی، ایستگاه حدفاصل میدان منیریه تا تئاترشهر حذف شد.

وی با بیان این‌که در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و ولیعصر ایستگاه G۳ حذف شد که محل تقاطع دو خط ۳ و ۲ بود، اظهار داشت: ایستگاه‌های تقاطعی در مترو بسیار مهم است، چرا که نقاط اتصال دو خط مترو است و مردم می‌توانند سفرشان را مدیریت کنند، اما حالا در خطوط ۲ و ۳ مترو که از خطوط پرمخاطب هستند هیچ نقطه تقاطعی وجود ندارد و مسافران برای دسترسی به این خطوط مجبورند از سایر خطوط استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در ماه‌های گذشته بررسی‌های متعددی را در مورد این‌که چه اقدامی می‌توانیم برای ایجاد ایستگاه تقاطعی ایجاد کنیم؟ انجام شد، افزود: گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم و در حال حاضر مطالعات و بررسی‌ها در دستور کار قرار دارد، اما اقدام بسیار سختی است، چرا که خطوط ۲ و ۳ در حال فعالیت هستند و نمی‌توانیم در مجاورت قطار در حال حرکت عملیات عمرانی انجام دهیم.

مدیرعامل مترو با بیان این‌که متاسفانه به دلیل مشکلات معارض ملکی این ایستگاه حذف شد، ادامه داد: در شمال تقاطع تاسیساتی وجود داشت و در جنوب این تقاطع هم می‌بایست ساختمان و مغازه‌هایی تملک می‌شد که به دلیل مشکلات و سختی‌هایی که دارد مدیریت اسبق تصمیم به حذف این ایستگاه گرفت که اصلا تصمیم درستی نبود.وی با بیان این‌که متاسفانه در خط ۷ مترو هم به دلیل مشکل تملک ساختمان‌ها ایستگاه‌هایی حذف شده است، اظهار داشت: ایجاد یک ایستگاه جدید برای خطی که بهره‌برداری شده بسیار سخت است، چرا که ما می‌خواهیم ورودی جدید، سالن بلیت، سکو و غیره را در حالی ایجاد کنیم که قطار در زیر پایمان در حال حرکت است و این مساله بسیار کار سختی است.

بهره برداری از ۱۶ ایستگاه خط ۷ مترو تا پایان سال

‌مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از افتتاح ۱۶ ایستگاه خط ۷ مترو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهرنوشت، علی امام در حاشیه بازدید از تست گرم خط ٧ مترو تهران در بخش شرقی (حدفاصل ایستگاه مهدیه تا بسیج) با حضور در جمع خبرنگاران گفت: خط هفت مترو ، ۲۷ کیلومتر طول و ۲۲ ایستگاه دارد؛ در شرایط حاضر با بهره برداری آزمایشی از دو ایستگاه به طول ۸.۵ کیلومتر در بخش شرقی، این خط در نهایت با ۲۱ کیلومتر وارد مدار بهره برداری خواهد شد.وی با بیان این که ایستگاه‌های عبوری به تدریج وارد مدار می‌شوند، ادامه داد: از مهرماه نیز هرماه یک ایستگاه وارد مدار بهره برداری می‌شود و تا پایان سال به طور کلی ۱۶ ایستگاه در خط ۷ وارد مدار بهره برداری خواهند شد. امام با اشاره به این که روش‌نوینی برای طراحی و راه اندازی سیستم تهویه به کار گرفته شده است، تصریح کرد: خوشحالم که این خط با سطح تکنولوژی بالا، ایمنی و صرفه جویی در مصرف آب راه اندازی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما