شناسهٔ خبر: 34768629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت گرگان:

شهرهای گلستان رنگ و بوی اسلامی ندارد

گرگان- امام جمعه موقت گرگان گفت: شهرهای گلستان رنگ و بوی اسلامی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهارکرد: امام علی (ع) در نخستین خطبه خود به برخی از ویژگی های مسلمان اشاره کرده که ضروری است وی آن ها را رعایت کند.

وی افزود: انسان ها موجودی اجتماعی بوده و بر یکدیگر حقوقی دارند و نباید به یکدیگر آزار برسانند؛ چه آزار زبانی و عملی، باید سعی کنیم دیگران از دست ما در آسایش باشند.

لیوانی با بیان این که باید مسلمان وار در کنار یکدیگر زندگی کنیم، گفت: رعایت حقوق خانه ها و بهائم بر مسلمان ضروری است و در حالت کلی باید کاری کنیم که شهر و خانه ما یک شهر و خانه اسلامی باشد.

وی به ویژگی های شهر اسلامی اشاره کرد و توضیح داد: مسلمان باید نظافت، تمیزی شهر را رعایت کرده ولی متاسفانه زمانی که ما به سطح شهرهای خود نگاه می کنیم این شهرها رنگ و بوی اسلامی ندارد.

امام جمعه موقت گرگان توضیح داد: شهروندان استان در فضاهای عمومی به راحتی آشغال ریخته و این کار از یک مسلمان پذیرفته نیست زیرا در دین ما نظافت جزئی از ایمان است.

لیوانی گفت: دریا، جنگل، کوه و مغازه ه مملو از زباله است آیا این یک خصیصه شهر اسلامی است؟ آیا ما به عنوان یک فرد مسلمان نباید قوانین شهر را رعایت کنیم.

وی به مقوله مرگ اشاره کرد و گفت که باید سبکبار بود تا هنگام مرگ دغدغه ای نداشته باشیم.

لیوانی در ادامه مردم را به تقوای الهی توصیه کرد و فزود: همه مستکبران مخصوصاً آمریکا و انگلیس در همه جای عالم به فکر سلطه بر دیگر کشورها هستند.

وی به عید غدیر غم اشاره کرد و گفت: در آخرین حج پیامبر، ایشان هم در مکه و هم در جحفه سخنرانی هایی مبنی بر امامت و جانشینی امام علی (ع) داشتند.

امام جمعه موقت گرگان به سخن پیامبر اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمود من بر هر کسی که ولایت دارم علی (ع) هم بر او ولایت دارد.

لیوانی توضیح داد که براساس قرآن چهار ویژگی در این روز اتفاق افتاد؛ مأیوس شدن کفار و دشمنان اسلام، تکمیل دین، اتمام نعمت بر مسلمین و دیگر این که اسلام به عنوان یک دین برتر برای همه ملت ها برگزیده شد.

نظر شما