شناسهٔ خبر: 34773604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه موقت گرگان:

غدیر خم موجب سرشکستگی کفار و مشرکان شد

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه باید طوری رفتار کنیم که شهرها و خانه‎های ما اسلامی باشد، گفت: مسلمان باید نظافت و تمیزی شهر را مراعات کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، حفظ عزت و بی‌نیازی در برابر مستکبرانی مانند آمریکا را یکی از اهداف تولید در اسلام دانست و اظهار کرد: اگر تولید داخل در کشورمان رونق بگیرد هر چقدر دشمن ما را تحریم کند تاثیری بر اوضاع کشور نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم دیگران از دست ما در آسایش باشند و از ناحیه ما آزار نبیند، باید حقوق خانه‎ها و حیوانات را رعایت کنیم در واقع باید طوری رفتار کنیم که شهرها و خانه‎های ما اسلامی باشد و مسلمان‎وار کنار یکدیگر زندگی کنیم.

امام جمعه موقت گرگان  با اشاره به ویژگی‎های شهر و خانه اسلامی ادامه داد: مسلمان باید نظافت و تمیزی شهر را مراعات کند، متأسفانه برخی شهرها رنگ و بوی اسلامی ندارد و گاهی اوقات در برخی نقاط عمومی آنقدر زباله ریخته می‌شود که موجب شرمساری و خجالت است و به طور قطع اگر توریست و مهمان خارجی این وضع را ببیند به ما مسلمانان خرده می‎گیرد.

لیوانی تأکید کرد: یک مسلمان باید آنقدر پاکیزه و مرتب باشد که وقتی یک غیرمسلمان و بیگانه او را می‎بیند اسلام را از چهره‎اش بشناسد، شیک‎پوشی ایرادی ندارد و انسان همان لباس ارزان را باید شیک و مرتب بپوشد.

وی، 26 مردادماه ولادت امام هادی(ع) را گرامی داشت و بیان کرد: این روز مصادف با بازگشت نخستین گروه از آزادگان از زندان‎های مخوف حکومت صدام است، این آزادگان بعد از تحمل رنج و مشقت فراوان در زندان‎ و حکومت نابه‎کار صدام به میهن اسلامی بازگشتند.

امام جمعه موقت گرگان به 28 مردادماه سالروز کودتای آمریکایی‎انگلیسی  علیه نهضت ملی ایران و سرنگونی دولت قانونی دکتر مصدق در سال 1332 اشاره کرد و گفت: در همان زمان عده‎ای می‎دانستند که کودتای 28 مرداد، کودتاهی آمریکایی-انگلیسی بود اما این روزها با نگارش ماجرای 28 مرداد از سوی افراد اهل قلم آمریکایی و انگلیسی این مهم بیشتر آشکار شد.

لیوانی متذکر شد: همه مستکبران به‎ویژه آمریکای جنایتکار و انگلیس روباه مکار درصدد هستند کشورهای مختلف در هر نقطه‎از از عالم را زیر سلطه خود نگه دارند.

وی پیشاپیش عید سعید غدیر را گرامی داشت و افزود: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در سال دهم هجری قمری به جانشینی پیامبر اکرم (ص) انتخاب و معرفی شد، پیامبر (ص) پس از انجام آخرین حج خود پی بردند که بعد از مراجعت به مدینه از دنیا خواهند رفت لذا پیامبر (ص) در مکه سخنرانی‎ها و توصیه‎هایی داشتند و پس از خروج از مکه در مکانی به‎نام «جحفه» دستور توقف می‎دهند و اعلام کردند کسانی که عقب ماندند به جمع اضافه شوند و کسانی که جلوتر رفتند به عقب بازگردند و حضرت پس از اجتماع دست امام علی (ع) را بالا آوردند و فرمودند:« مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ»، هرکه من مولای اویم از این پس علی مولای اوست.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه مأیوس شدن کفار، مشرکین و دشمنان اسلام یکی از دستاوردهای غدیر خم بود، ادامه داد: کفار، مشرکین و مخالفان اسلام با این کار پیامبر (ص) مأیوس شدند چراکه آنها تصور می‎کردند بعد از رحلت پیامبر (ص) اتفاقی نمی‎افتد و اسلام شکست خواهد خورد اما با این اقدام پیامبر (ص) راه پیامبر (ص) ادامه پیدا خواهد کرد و موجب سرشکستگی کفار و مشرکان شد.

لیوانی، تکمیل دین را از دیگر دستاوردهای غدیر خم برشمرد و اذعان کرد: تکمیل دین و اتمام نعمت و اینکه اسلام به‎عنوان یک دین برای ملت مسلمان برگزیده شد از خصوصیت‎های غدیر خم است.

وی با اشاره به 30 مرداد مصادف با آتش‎سوزی مسجدالاقصی گفت: این روز به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است و کشورهای اسلامی به فراخور وظایف خود اقداماتی را در این روز انجام می‎دهند.

انتهای پیام/

نظر شما