شناسهٔ خبر: 34758453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بنیاد مستضعفان آماده اجرای تعهدات خود به سیل‌زدگان/ به تعهدات مدیریت قبلی بنیاد پایبندیم

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه تا کنون 25 درصد تعهدات بنیاد دز قبال سیل‌زدگان گلستان را انجام داده‌ایم، گفت: آماده اجرای تمامی تعهدات خود هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، پس از توصیه و دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری اموال و املاک بنیاد مستضعفان به محرومان کشور، این بنیاد اقدام به واگذاری اسناد زمین‌های زراعی و مسکونی خود به مستضعفان و سلب امتیاز از خود کرد که با استقبال و تحسین مردم و مسوولان کشور رو به رو شد.

از این رو امروز «پرویز فتاح» با حضور در شهرستان مراوه‌تپه و در جمع مردم و مسوولان این شهرستان بیش از ۲ هزار فقره سند را محرومان اعطا کرد.

 

* برای رفع مشکلات کشور به عهدمان با شهدا وفادار باشیم

رئیس بنیاد مستضعفان که در گلزار شهدای مراوه‌تپه در جمع مردم و مسئولان سخن می گفت، با اشاره به نفش ارزشمند مرزنشینان در ثبات کشور، اظهار کرد: مردمان مرزنشین کشور اسلامی ما مرزداران اصلی در کنار سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی در تامین امنیت هستند.

وی افزود: همه ما اگر به عهدی که با شهدا بستیم وفادار بمانیم همه کارها درست می‌شود زیرا همه زیر چتر شهدا، امام شهدا و پرچم نظام جمهوری اسلامی مسیر تعالی را دیده و چشیده‌ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان داشت: هرتلاشی که برای منطقه مراوه‌تپه نیاز باشد انجام خواهیم داد تا هر چه سریع‌تر بیمارستان این شهرستان را به بهره‌برداری برسانیم.


* خدمات به مردم باید در شان آنها باشد

وی با تاکید بر اینکه برای انجام خدمات بیشتر برای مردم محروم این منطقه در حال برنامه‌ریزی هستیم، ادامه داد: مردم مرزنشین افتخار ایران اسلامی هستند و باید خدمات ما در شان مردم منطقه باشد.

فتاح با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور به دلیل عدم تعهدپذیری مردم است، خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که عهدی را که با شهدا بستیم را عمل نکرده و وقتی از مزار شهدا فاصله می‌گیریم عهد خود را می‌شکنیم.

وی این بنیاد را متعهد به تمامی وعده‌ها و برنامه‌های مدیران قبلی بنیاد دانست و گفت: تردید نداشته باشید که هر چند کمتر قول و وعده می‌دهم اما برای تحقق وعده‌های گذشته بنیاد تمام تلاشم را خواهم کرد.


* 25 درصد تعهدات بنیاد به سیل‌زدگان انجام شده است

استاندار گلستان ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور رئیس ‌بنیاد مستضعفان در استان گلستان، افزود: نهایت تقدیر و تشکر را برای دو اقدام ارزشمند یعنی تامین سیمان بازسازی مناطق سیل‌زده  و احداث بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان دارم.

هادی حق شناس با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان نهایت همکاری را در سیل اخیر با‌ استان گلستان داشته است، اضافه کرد: تعهد ۵ هزار تن سیمان به صورت رایگان به استان گلستان داده شده که ۸ تن سیمان به هر کدام از واحدهای احداثی و یک تن به هر کدام از واحدهای تعمیراتی تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان ۲۵ درصد تعهدات خود در خصوص سیل را انجام داده است، تصریح کرد: کارخانه سیمان پیوند متعلق به بنیاد مستضعفان آمادگی تحویل کامل تعهدات خود را داراست اما بنیاد مسکن آمادگی تحویل را ندارد.

 

* کادر درمانی و تجهیزات بیمارستان مراوه‌تپه را تامین می‌کنیم

حق شناس از احتمال اتمام پروژه احداث بیمارستان شهرستان مراوه‌تپه تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: موازی با عملیات احداث تعاملاتی با دانشگاه علوم پزشکی جهت تکمیل کادر درمانی و نیروی انسانی بیمارستان صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از اسناد اراضی کشاورزی و مسکونی به روستاییان شهرستان تحویل داده خواهد شد، اظهار داشت: تعداد ۲ هزار سند آماده تحویل شده‌اند که امروز به صاحبان اصلی زمین که مردم هستند، تحویل داده خواهد شد.

* نیازمند حمایت بنیاد مستضعفان برای اشتغال جوانان هستیم

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به اینکه این شهرستان ۵۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و خون این شهدا بار سنگینی بر دوش مسوولان خواهد بود، تاکید کرد: در کنار قبر شهدا عهد و میثاق می‌بندیم تا با همه توانمان برای عمران، آبادانی و کمک به مردم مرزنشین شهرستان مراوه‌تپه گام برداریم.

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی مراوه‌تپه دومین شهرستان از نظر وسعت در استان گلستان است، افزود: شهرستان مراوه‌تپه جمعیتی بالغ بر ۶۴ هزار نفر دارد که ۸۲ درصد آن روستانشین هستند.

امانگلدی ضمیر با اشاره به اینکه مردم شهرستان مراوه‌تپه مردمی دیندار و وحدت طلب هستند، اظهار کرد: آماده‌ایم تا به برکت نور شهدا و امام راحل از ظرفیت و توان بنیاد مستضعفان کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران آن‌طور که شایسته این مردم است بهره ببریم.

وی با‌ تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی روستاها گفت: در بحث تامین امکانات رفاهی همانند بهره‌مندی آب شرب بهداشتی، گاز طبیعی و همچنین مساله اشتغال و توانمندسازی جوانان منطقه هرچه بهتر با کمک بنیاد مستضعفان عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۴

نظر شما