شناسهٔ خبر: 34750749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری دوره تخصصی حمایت‌های روانی و اجتماعی برای امدادگران هلال احمر زنجان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوره آموزش تخصصی پایه حمایت‌های روانی و اجتماعی ویژه تیم‌های عملیاتی امدادگران و نجاتگران این استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غفور آقاجانلو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره تخصصی پایه حمایت‌های روانی و اجتماعی، تربیت امدادگران متخصص سازماندهی شده تیم های عملیاتی برای ارائه خدمات در حوزه حمایت های روانی و اجتماعی در حوادث و سوانح است.
وی افزود: انتظار می‌رود امدادگران و نجاتگران پس از گذراندن این دوره تخصصی، مفاهیم و تعاریف علمی را در حوزه حمایت‌های روانی و اجتماعی و سوانح را بر جامعه بدانند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شناخت گروه‌های آسیب پذیر آشنایی با کمک‌های اولیه روانشناختی در سوانح، واکنش‌ها و اختلالات روانی پس از حوادث از دیگر مواردی است که فراگیران باید آموخته باشند.
آقاجانلو با بیان اینکه این دوره‌های تخصصی سالانه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تغذیه در شرایط اضطرار،  پایه پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در سوانح بین شهری، سرپناه اضطراری، توان افزایی جستجو و نجات در محیط‌های آبی و کوهستان از دیگر عناوین آموزشی برای تابستان امسال است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در دوره تخصصی پایه حمایت‌های روانی و اجتماعی 40 نفر از امدادگران و نجاتگران حضور داشتند.
آقاجانلو اضافه کرد: این دوره آموزشی به مدت 24 ساعت برگزار شد.

انتهای پیام/73004/ق20

نظر شما