شناسهٔ خبر: 34548750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالیت 2 هزار و 600 کانون هلال احمر در حوزه‌های مختلف

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از فعالیت 2 هزار و 600 کانون هلال احمر در بخش جوانان، دانشجویی، روستایی و طلاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل نعمتی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار اردوی « نشاط و امید» دبیران پسر کانون‌های جمعیت هلال احمر شمالغرب اظهار کرد: برای نخستین بار اردوهای نشاط و امید در سال‌جاری  به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و تا سال گذشته این اردوها به صورت متمرکز برگزار و 31 استان با جزیره کیش در بندر انزلی برگزار کننده بودند.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: برگزاری این اردوها به صورت منطقه‌ای بر اساس درخواست به جوانان عضو مجمع کشوری کانون‌های دانشجویی انجام شده و با توجه به اینکه برخی از استان‌ها مسافت طولانی تا بندر انزلی داشتند، این اردوها منطقه ای برگزار می@شود.

وی افزود: زنجان، یکی از چهار استان میزبان برای اردوی منطقه‌ای نشاط و امید است. 

نعمتی گفت: فعالیت‌های تفریحی، آموزشی و تشکیلاتی در این اردو برنامه‌ریزی شده که شرکت کنندگان اقدام به تبادل تجربیات فعالیت‌های خود می‌کنند تا بتوانند نقاط قوت برنامه‌های خود را برای سال‌های آینده تقویت و نقاظ ضعف را رفع کنند.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: آموزش‌ها به دبیران کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی در اردوها برگزار و علاوه بر این نیز برای توانمندسازی آنها با هماهنگی معاونت آموزش و پژوهش این مهم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در بخش جوانان 800 کانون، دانشجویی ،900 در بخش روستایی 700 و بخش طلاب نیز بیش از 200 کانون هلال احمر فعال وجود دارد که ماهیت برنامه‌های این کانون‌ها از طریق مجامع بوده و توسط اعضا تعریف و اجرا خواهد شد.

نعمتی گفت: برنامه‌های فرهنگی، مسابقات انگیزشی در اردوها برگزار می‌شود و تلاش داریم که شرکت کنندگان با مفاهیم بشر دوستی آشنا و از توانمندی‌های آنها در حوادث، سوانح طبیعی و در حوزه امدادی با همکاری سازمان امداد و نجات استفاده کنیم.

*«اردوی نشاط و امید» با  رویکرد تشکیلاتی و ارائه آموزش‌های کاربردی برگزار می‌شود

در ادامه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار کرد: در این اردو دبیران پسر کانون های دانشجویی، جوانان و روستایی جمعیت هلال احمر از استان های البرز، همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی، قزوین، کردستان، آذربایجان غربی اردبیل و زنجان حضور دارند.

شهرام میرزایی افزود: هدف از برگزاری اردوی نشاط و امید افزایش مشارکت اعضای جوان کانون های دانشجویی، جوانان و روستایی در تصمیم گیری و زمینه سازی برای برقراری مستمر اعضا با این جمعیت به منظور بهره‌مندی از ظرفیت آنهاست.

وی گفت: این اردو یکی از این برنامه‌های سازمان جوانان این جمعیت است که امسال با شعار« نشاط جوانی، مشارکت اجتماعی»، رویکرد تشکیلاتی و ارائه آموزش‌های کاربردی در پیشبرد امور و انجام فعالیت‌های کانونی و ارتقای محتوایی برنامه‌ها توسط دبیران کانون‌های دانشجویی است.

میرزایی ادامه داد: در کنار این اردو آموزش در مقوله‌های، ارزش‌گذاری کار داوطلبانه، کمک‌های اولیه روانشناختی، مدیریت کانون‌ها و مهارت زندگی ( ازدواج بدون شکست) برای دبیران کانون‌های شرکت کننده در این اردو ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اضافه کرد: بازدید از گنبد تاریخی سلطانیه، موزه مردان نمکی، رختشویخانه، بازار بزرگ و حسینیه اعظم زنجان از دیگر برنامه‌های اردوی منطقه‌ای نشاط و امید شمالغرب است.

وی گفت: اردوی منطقه‌ای نشاط و امید شمالغرب کشور برای دبیران کانون‌های فعال هلال احمر از 13 تا 15 مرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق40

برچسب‌ها:

نظر شما