شناسهٔ خبر: 34746060 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

از بین رفتن ۱۰۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد/هشدار بیابانی شدن ۴۰ هزار هکتار از اراضی

کلانتری گفت: در چهارماهه سال جاری ۱۰۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد براثر آتش سوزی از بین رفت که این موضوع بسیار نگران کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، یازدهمین نشست ستاد ملی مدیریت بوم سازگان زاگرس شامگاه چهارشنبه ( ۲۳ مرداد) با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس, نماینده گچساران و باشت در مجلس, معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان سازمان مراتع و ابخیزداری کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و روسای منابع طبیعی ۱۱ استان حوزه زاگرس در یاسوج برگزار شد.

 

«حسین کلانتری» در این نشست، گفت: در موضوع حفاظت از جنگل های زاگرس باید طرح جامعی داشته باشیم و مشخص شود که برای پایش و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها چه میزان تجهیزات و نیرو نیاز داریم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت های موجود برای احیا و حفاظت از جنگل ها استفاده کرد و در بحث آتش سوزی جنگل ها و مراتع پایگاه هوایی ایجاد شود‌.

 

وی ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری یک هزار هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد بر اثر آتش سوزی از بین رفت که این موضوع بسیار نگران کننده است.

 

کلانتری یاداور شد: باید راهکارها قانونی برای سازمان جنگل ها و مراتع پیدا کنیم تا بتواند در امر حفاظت به ما کمک کند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکثر استان های زاگرس نشین با مشکلات مربوط به جنگل ها و مراتع مواجه هستند، گفت: اکثر اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد شیب دار هستند و در هنگام بارش ها و سیلاب ها با خطر فرسایش خاک روبرو هستیم.

 

وی با بیان اینکه به دلیل پوشش گیاهی نیز مراتع و جنگل های این استان با خطر جدی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای کهگیلویه، چرام، گچساران و بهمئی با خطر بیابانی شدن و خشکسالی مواجه هستند.

 

کلانتری از برگزار کنندگان این نشست تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این حرکت به حفاظت و احیای جنگل ها و مراتع حوزه زاگرس کمک کند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: منابع و نیروی انسانی موجود با ماموریت های ما همخوانی ندارد و در زمینه منابع هزینه ای دچار مشکل هستیم.

نظر شما