شناسهٔ خبر: 34744762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهدای منا باعث عزت ایران شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: قبل از حادثه منا وهابی‌ها در عربستان به‌شیعیان و ایرانیان توهین می‌کردند، اما خون شهدای منا باعث شد که امروزه با عزت و احترام تمام با حجاج ما برخورد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین معصومی امشب در مراسم یادواره شهدای حادثه منا که در مسجد امام المنتظر برگزار شد، گفت: علت ایستادگی مردمان و جوانان فلسطینی در مقابل رژیم صهیونستی، عزت و روحیه‌ای است که شهدای ایرانی با خون خود به‌شیعیان و مسلمانان سراسر جهان دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: در جنگ ۱۷ روزه اسرائیل اعلام کرد که پایگاه حزب‌الله را می‌زنم و زد، اما یک شهید هم نتوانست بگیرد و با خفت و خواری بعد از ۱۷ روز مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی با اشاره به دو تفکر قبل و بعد از حادثه منا تشریح کرد: قبل از حادثه منا وهابی‌ها در عربستان به‌شیعیان و ایرانیان توهین می‌کردند، اما خون شهدای منا باعث شده امروزه با عزت و احترام تمام با حجاج ما برخورد کنند.

معصومی متذکر شد: شهدای منا در زمان حیات خود هم در میدان‌های مختلف چه قبل و چه بعد از انقلاب حضور و زندگی جهادی داشتند، به‌همین دلیل نمی‌توانستند اجری جز شهادت داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: بخشی از زندگی شهدا همانند همه‌ ما امرار معاش است، اما آن بخشی که آن‌ها را متمایز می‌کند، حضور در گردونه‌ دعوت به‌سوی حق است و آن مرحله‌ای است که حتی در جمع همرزمان خودش است، اما نوع دعا و نیایش او فرق می‌کند، اجر این نوع زندگی همان حیات جاودانه‌ای است که خداوند وعده‌اش را داده است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که خداوند وعده داده است، شهدا پس از شهادتشان در نزد خدا روزی می‌خورند و این دنیا هم یادشان همیشه ماندگار می‌شود که این همان حیات طیبه است.

یادواره شهدای منا تیری است به سوی دشمن

مدیر ناحیه ۳ بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ادامه این مراسم گفت: دشمنان ما قصد داشتند که شهدای منا را همانند نسل ناخلف خود در واقعه‌ عاشورا به‌کشور بازنگردانند، اما پیام‌رسان عاشورا حضرت زینب(ع) در طول تاریخ و فرمان‌های با درایت رهبر گرانقدر انقلاب باعث شد که سعودی‌ها به‌هدف شوم خود نرسند و اجساد شهدای ما با عزت و احترام به کشور برگشتند.

حجت‌الاسلام مهدی موسوی‌پور افزود: یاد و خاطره‌ شهدای منا باید همواره و هر سال گرامی داشته شود، چرا که این تیری است به‌سوی چشم دشمنانی که می‌خواستند این واقعه را مختومه اعلام کنند.

انتهای پیام/ 70051

نظر شما