شناسهٔ خبر: 34713224 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهبود زیرساخت های فناوری اطلاعات اصل محوری در توسعه است

اراک - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بهبود زیرساخت های فناوری اطلاعات و تامین نیازهای هرمنطقه برای پیشبرد برنامه ها، اصلی محوری در توسعه همه جانبه است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا، «محمد جواد آذری جهرمی» روز سه شنبه در جریان سفر به استان مرکزی در فرمانداری تفرش افزود: ارتباط تلفنی مناسب  برای در تفرش، فراهان و آشتیان در فصل پیش رو برقرار  می‌شود و اعتبار مورد نیاز این برنامه به صورت مشترک توسط وزارت ارتباطات و بخشی توسط استانداری مرکزی تامین می شود.
وی اظهارداشت: در ماه های اخیر فعالیت های خوبی در حوزه مخابراتی استان مرکزی انجام شده است که نیازمند تکمیل است و نیاز است که دامنه تلاش ها برای برخورداری مناطق شهری و روستایی استان به ویژخ شهرستان های تفرش، فراهان و آشتیان از ارتباطات کیفی گسترده تر شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: لازم است در این سه شهرستان زیرساخت های لازم به منظور برخورداری بهتر مردم از تلفن ثابت فراهم شود و مردم این مناطق برای طرح های توسعه ای در حوزه کشاورزی ، گردشگری و صنعت زیرساخت مخابراتی مطلوب داشته باشند.
آذری جهرمی گفت: مشکلات پوشش دیتا در جاده های در این استان از سایر استان ها بیشتر است و می طلبد که مشکلات ارتباطی  در گردنده گیان و نقره کمر به سرعت رفع شود.
وی اظهارداشت: شهرستان آشتیان در حوزه گردشگری قابلیت های فراوانی دارد و نیازمند داشتن زیرساخت و سرمایه گذاری توسعه ای است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به روز رسانی در حوزه ارتباطی روستایی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
در این آیین «محمد حسن قهرمانی»از ایثارگر  بازنشسته اداره پست تفرش  تجلیل شد.

نماینده مردم رش، آشتیان و فراهان در خانه ملت نیز در این نشست  گفت: ۲۰میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان نیاز است.
«محمد حسینی» افزود: سیستم های تلفن ثابت این شهرستان ها به علت فرسودگی در شهر و روستا نیازمند بازسازی است.
وی اظهار داشت:ارتباطات از حوزه های زیرساختی اشتغال به شمار می رود و با توسعه ارتباطات ایجاد فرصت های شغلی ممکن است.
نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر جی اس ام به همراه اول اقدام خوب وزارت ارتباطات است که باید تکمیل شود تا نارضایتی مردم رفع شود.
حسینی افزود: مردم به گرفتن خدمات از طریق اینترنت عادت کرده اند  در خدمات شبکه اینترنتی گلایه هایی را به دنبال دارد.
تبدیل خطوط کابلی، اینترنت پر سرعت، توسعه شبکه مخابراتی، نبود شرکت مخابرات شهرستانی ، ارایه خدمات رادیویی، اما دهی تلفن همراه از مطالبات فرمانداران شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان در این نشست بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان مرکزی در نشست بررسی مشکلات زیرساختی دیتا شهرستان ساوه حاضر شد و طرح مسیر ترانزیت دیتا ترافیکی را در این شهرستان بهره برداری کرد.

جهرمی در ادامه این سفر پس از جضور در شهرستان تفرش در شورای اداری استان مرکزی در اراک شرکت می کند.

۶۰۱۳/۶۹۹۱/
 

نظر شما