شناسهٔ خبر: 34704175 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی آزادی منطقه راهبردی الهبیط،

ارتش سوریه پشت دروازه های خان شیخون

منطقه آزاد شده الهبیط خط مقدم دفاع تروریست ها از شهر خان شیخون بود

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما، منطقه تازه آزاد شده الهبیط در سوریه اهمیت راهبردی زیادی برای تروریست‌ها داشت و خط مقدم دفاع از خان شیخون بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، پس از آزادی منطقه الهبیط در حومه جنوبی ادلب و تثبیت مواضع ارتش سوریه در این منطقه، گروه خبری العالم در آنجا حضور یافت.
نور محمد خبرنگار شبکه در سوریه در گزارشی از منطقه الهبیط با اشاره به تصاویر اجساد سوخته عناصر گروه تروریستی جبهه النصره و خودرو‌های منهدم شده آن‌ها که در منطقه الهبیط پراکنده شده است افزود: ارتش سوریه پس از آزادی منطقه مغرالحمام در حومه جنوبی ادلب، منطقه الهبیط را با اجرای عملیاتی حساب شده آزاد کرد و سپس منطقه را از تروریست‌ها پاکسازی و مواضع خود را در آنجا تثبیت کرد.
یکی از نیرو‌های ارتش سوریه گفت: ”اینجا منطقه الهبیط است که اهمیت راهبردی زیادی دارد. مواضع تروریست‌ها در این منطقه سقوط کرد. “
<div id="video-display-embed-code_3829824"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2498907/3829824?width=400&height=300"></script></div>
یکی از اعضای یگان مهندسی ارتش سوریه نیز گفت: ”نیرو‌های ما با پاکسازی مسیر از مین‌ها و مواد منفجره، راه را برای پیشروی نیرو‌های ارتش و ورود به این منطقه باز کردند. منتظر دستورات فرماندهان برای اقدامات بعدی هستیم. “آمادگی‌ها برای ورود به این منطقه از دهم این ماه آغاز شد و نیرو‌های پیشقراول ارتش سوریه با عناصر تروریست که در تونل‌ها و ساختمان‌ها سنگر گرفته بودند درگیر شدند. تروریست‌ها در مقابل نیرو‌های ارتش دوام نیاوردند و به سرعت متلاشی شدند. برخی از آن‌ها به خان شیخون در ۱۲ کیلومتری الهبیط رفتند. منطقه الهبیط برای گروه‌های مسلح نقش خط مقدم دفاع از خان شیخون را ایفا می‌کرد و علاوه بر این مسیر کمک رسانی به لطامنه و کفر زیت بود.

نظر شما