شناسهٔ خبر: 34670924 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بررسی صلاحیت روانی راننده حیوان آزار

راننده خودروی پرایدی که با بستن یک قلاده سگ به خودرویش اقدام به حرکتی غیراخلاقی و آزار‌دهنده کرده بود تحت آزمایش روانی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران، چند روز قبل تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن راننده یک خودروی پراید در حومه یاسوج مبادرت به بستن یک قلاده سگ به عقب خودرو و کشیدن آن در سطح آسفالت در انظار عمومی کرده بود. با توجه به اینکه این تصاویر و اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی راننده موجب واکنش‌های زیادی در جامعه شد معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ضمن پیگیری این موضوع به میزان گفت: با مشاهده این تصاویر بلافاصله به استان مربوطه اعلام شد تا هر چه سریعتر علت و چگونگی این اقدام غیر انسانی از سوی راننده پراید را بررسی کنند. سرهنگ عین‌الله جهانی افزود: پس از شناسایی راننده، ابتدا انگیزه وی مورد بررسی و سپس از حیث روانی و شخصیتی در کمیسیون پزشکی مورد معاینه روانشناسان و روانکاوان بهداری استان قرار گرفت تا در صورت اثبات اینکه وی صلاحیت روانی ندارد تصمیم مقتضی در خصوص ادامه رانندگی یا ابطال و ضبط گواهینامه اتخاذ شود.

معاون اجتماعی راهور گفت: رانندگی یا حق استفاده از وسیله نقلیه می‌تواند از حقوق مسلم آحاد جامعه باشد اما به علت احتمال تغییر شرایط جسمی یا روانی رانندگان (حتی پس از اخذ گواهینامه) و با مشاهده اعمالی از قبیل حیوان آزاری، برابر اختیارات قانونی، صلاحیت رانندگی وی از سوی کمیسیون پزشکی تحت بررسی مجدد قرار گرفته و در صورت تحقق شرایط لازم، گواهینامه فرد ابطال یا ضبط می‌شود. گفتنی است، اقدام غیرقانونی این راننده از سوی مراجع قضایی و انتظامی نیز قابل پیگرد قانونی است.

نظر شما