شناسهٔ خبر: 34653881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نجات بیش از ۶ هزار حادثه‌دیده توسط هلال‌احمر/ درمان سرپایی به بیش از ۵ هزار نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر در طرح امداد تابستانه امسال نجات پیداکرده و از خدمات هلال‌احمر بهره بردند، گفت: بالغ‌بر ۵ هزار نفر در سواحل کاسپین تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور امروز در حاشیه‌ برگزاری آخرین جلسه تدوین زلزله احتمالی تهران در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: از ۳۱ خرداد تا ۱۸ مردادماه سال جاری  ۷ هزار و ۷۰۳ مأموریت انجام‌شده و امدادگران هلال‌احمر خدمات لازم را به ۲۶هزار و ۲۶۲ نفر از هم‌وطنان ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر نجات ۶ هزار و ۱۴۵ تن از خطر حوادث، ۴ ‌هزار و ۲۱۹ نفر از مصدومان حوادث به مراکز درمانی منتقل‌شده و ۷هزار و ۷۵۹ نفر از خدمات درمان سرپایی بهره برده و ۵ هزار و۲۲۰ نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور بیان کرد: در طرح امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال‌احمر  کنون ۶۱۸ مورد عملیات نجات فنی انجام‌شده و ۸۵۸ مصدوم در سوانح ترافیکی رهاسازی شدند.

سلیمی اضافه کرد: در طرح امداد و نجات ساحلی «دریای کاسپین» در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران، ۶ هزار و ۴۵۴ نفر آسیب‌دیده و ۹۶۳ نفر از خطر حوادث نجات‌یافته‌اند که ۹۳۱ نفر از آن‌ها در مازندران، ۲۳ نفر در گیلان و ۹ نفر در گلستان بوده است و از این تعداد ۷۶ نفر به مراکز درمانی منتقل‌شده و ۵ هزار و ۴۱۵ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور ضمن قدردانی از تمامی امدادگران و نجات‌گران خاطرنشان کرد: نزدیک ماه آخر تابستان هستیم و قطعاً سفرهای تابستانی افزایش پیدا خواهد کرد و از همین طریق به‌تمامی هم‌وطنان توسعه می‌کنیم نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تماس حاصل کنند تا از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹

  

نظر شما