شناسهٔ خبر: 34546623 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این می‌تواند نخستین تصویر از گوشی وان پلاس 7 تی پرو باشد

معین کریمی / phonearena

صاحب‌خبر -

تصویری در فضای مجازی منتشر شده که ظاهرا مربوط به نسخه اولیه گوشی وان پلاس 7 تی پرو است. این گوشی پرچمدار در آبان ماه معرفی می‌شود.

وان پلاس 3، وان پلاس 5 و وان پلاس 6 گوشی‌هایی بودند که شش ماه بعد از عرضه آن‌ها، نسخه‌ی قدرتمندترشان روانه‌ی بازار شد. کمپانی وان پلاس این محصولات را با پسوند “T” معرفی کرد و حالا به نظر می‌رسد نوبت به معرفی گوشی جدیدی از اعضای T باشد. ما در مورد گوشی وان پلاس 7 تی صحبت می‌کنیم.

به نقل از Max J، نسخه‌ی بعدی گوشی‌های سری T وان پلاس در راه است. این می‌تواند به معنای معرفی گوشی‌های 7T و 7T Pro در اواخر سال جاری میلادی باشد؛ گرچه به نظر می‌رسد نباید انتظار تغییرات گسترده‌ای نسبت به مدل اصلی وان پلاس 7 را داشته باشیم. تا به امروز جزئیاتی در مورد تغییرات احتمالی این نسخه منتشر نشده است، اما پردازنده می‌تواند کاندیدای ارتقاء باشد.

گوشی وان پلاس 7 تی پرو

در نسخه وان پلاس 3 تی اسنپدراگون 820 جای خودش را به اسنپدراگون 821 داد، اما هر دو مدل وان پلاس 5 تی و 6 تی چنین تغییری را تجربه نکردند، زیرا در آن زمان کوالکام هیچ پردازنده‌ی جدیدی را معرفی نکرده بود. اما وان پلاس 7 و 7 پرو هر دو با تراشه‌ی اسنپدراگون 855 عرضه شدند و همین چند روز پیش بود که شرکت کوالکام از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس خود پرده برداری کرد. بنابراین نباید شگفت زده شویم اگر در نسخه‌ی T این دو مدل شاهد حضور این تراشه‌ی جدیدتر باشیم.

گوشی وان پلاس 7 تی پرو می‌تواند شبیه به نسل پیش خود باشد

عکس‌هایی در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده که ادعا می‌شود مربوط به یک نسخه‌ی پیش تولیدی گوشی وان پلاس 7 تی پرو باشد. این به معنای نمایشگری بدون بریدگی یا حفره‌ای خاص و گرد شده از دو طرف است. البته مشخص نیست در این مرحله که آیا ابعاد حاشیه‌ها یا سیستم دوربین پاپ آپ این گوشی تغییر خواهد کرد یا خیر، زیرا قاب محافظی در بالای نمایشگر وجود دارد که اجازه نمی‌دهد ما بتوانیم طراحی کامل پرچمدار جدید وان پلاس را مشاهده کنیم.

اطلاعات ارائه شده توسط مکس جی، نشان می‌دهد که تصویر منتشر شده مربوط به یک نمونه اولیه قدیمی است و ممکن است نسخه‌ی نهایی با تغییراتی در ظاهر خود همراه باشد. اما از آنجایی که فاصله‌ی زیادی با معرفی این گوشی‌ها نداریم، بعید به نظر می‌رسد وان پلاس فرصت زیادی برای تغییرات بزرگ در طراحی داشته باشد.

ضمنا، این تصاویر قاب پشتی گوشی OnePlus 7T Pro را نشان نمی‌دهند تا ما دوربین سه گانه پشتی آن را ملاقات کنیم. انتظار می‌رود این پیکربندی سه گانه همچنان باقی مانده باشد، اما می‌توانیم شاهد بهبود عملکرد کلی دوربین باشیم. شاید سنسور دوربین سلفی دیوایس نیز تغییر کرده باشد.

وان پلاس در پیکربندی حافظه‌ی این نسخه نیز دستی خواهد برد تا با ارائه‌ی رم 12 گیگابایتی به همراه حافظه‌ی 512 گیگابایتی، عمر باتری بیشتر و اندروید 10 کیو در کنار آخرین نسخه‌ی رابط کاربری Oxygen OS بتواند از آن رقیبی جدی برای گلکسی نوت 10 سامسونگ بسازد. شارژ سریع نیز مدت‌هاست جزو مطالبات اصلی کاربران حرفه‌ای گوشی‌ها بوده است. از آنجایی که گوشی‌های جدید وان پلاس ارائه کننده‌ی سرعت بالایی همراه فناوری شارژ بیسیم نبوده‌اند، دو گوشی خانواده 7T‌ می‌تواند موقعیت خوبی برای دلربایی باشد.

قیمت و زمان عرضه

با در نظر گرفته رویدادهای سال گذشته‌ی وان پلاس، این گوشی‌های جدید می‌توانند در 29 اکتبر (7 آبان)‌ معرفی شده و سه روز بعد از آن روانه‌ی بازار شوند. معمولا کمپانی وان پلاس گوشِ‌های سری T خود را 20 تا 30 دلار گران‌تر از نسخه‌های اصلی آن‌ها به فروش می‌رساند. بنابراین اختلاف قیمت آن‌ها با نسخه‌های اصلی مدل 7 زیاد نخواهد بود.

نظر شما