شناسهٔ خبر: 34347489 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ایتالیا این بار خوش شانس نخواهد بود؛

نسل درخشان والیبال طلای جهان را می خواهد

شاگردان بهروز عطایی در دیدار فینال زیر 21 ساله های جهان نبرد حساسی با تیم مدعی ایتالیا دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اگر مخاطب جدی و حرفه ای والیبال به ویژه در همه سطوح آن نباشید، احتمالا از خواندن این خبر که تیم جوانان یا به بیان بهتر زیر 21 ساله های ایران با شکست مقتدرانه برزیل به فینال مسابقات جهانی صعود کرد، متعجب می شوید و درباره سطح کیفی مسابقات و برخی مسائل شاید تردید کرده و یا شاید دقایقی یاد و خاطره بسیاری از تیم های پایه ای ایران با عمر کم در ذهن شما رفت و آمد کرده باشد اما همین حالا باید تکلیف این تیم را از نمونه های مشابه جدا کرده و البته فراموش نکنید که این مسابقات هر چند به میزبانی بحرین اما با حضور پر قدرت تیم های صاحب نام والیبال مانند ایتالیا، برزیل، روسیه، لهستان و دیگران در حال برگزاری است و بالاترین کیفیت ممکن را دارد.

 

فینال جوانان، ادامه مسیر موفقیت


اولین نکته این است که باید بدانید این تیم با تغییرات اندکی در کارنامه خود مدال طلای قهرمانی نوجوانان جهان را دارد و سال گذشته نیز تنها با واگذاری یک ست، قهرمانی جوانان آسیا را جشن گرفت تا در دو سال گذشته، دو تابستان پر افتخار را داشته باشد. تیمی که در بخش معرفی آن خواهید دید بسیاری از بازیکنان آن همین حالا در سن کم، چهره های مهم ترکیب تیم ایران در جریان کسب عنوان پنجمی لیگ ملت ها هستند.


تیم کشف شده توسط محمد وکیلی که به سختی توانست جواز حضور در مسابقات نوجوانان جهان را کسب کند، بعد از حضور در این مسابقات و کسب عنوان قهرمانی خود را به عنوان نسل جدید والیبال ایران معرفی کرد و سال گذشته بازیکنان این تیم به تیم های بزرگسالان ایران اضافه شدند تا توانایی های خود را به رخ بکشند.

 

ستاره هایی که نام آنها را شنیده اید


مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور، پوریا یلی و امیرحسین توخته 4 بازیکن حال حاضر این تیم هستند که در یک سال گذشته برای تیم ملی بزرگسالان ایران به دفعات به میدان رفتند و همین حالا حضرت پور مهره اصلی و فیکس تیم ملی والیبال است و شریفی نیز شاید اگر با افت مقطعی در خردادماه رو به رو نمی شد، بعد از سپری کردن یک فصل موفق در لیگ ایتالیا تبدیل به مهره فیکس تیم ایران می شد.


امیرحسین توخته نیز سال گذشته برای تیم بزرگسالان ایران بارها به میدان رفت و با توجه به شرایط سنی خود این روزها در تیم جوانان حضور دارد و البته پس از آن به همراه نوجوانان ایران راهی تونس می شود تا در مسابقات نوجوانان جهان به میدان برود.


یلی نیز در تیم ملی بارها به عنوان جانشین امیر غفور در ترکیب تیم ملی حاضر شد و در بسیاری از مسابقات کولاکوویچ به او اعتماد کرد تا بیش از گذشته مشخص شود نسل جدید والیبال ایران تا چه اندازه مستعد هستند.


در این تیم البته چهره های جذاب دیگری مانند فلاحت خواه، فیض امام دوست، جلوه، سعادت و چند چهره دیگر نیز حضور دارند که شاید اگر مسابقات تیم ایران پخش مستقیم داشت، بیش از پیش فرصت آشنایی با آنها ایجاد می شد.

 

 

کاپیتان تاثیر گذار؛ مرد اول تیم عطایی


کلیدی ترین بازیکن این تیم اما بدون شک امیرحسین اسفندیار است. پدیده ای که البته به دلیل برخی مسائل هنوز خود را به تیم ملی تحمیل نکرده اما با توجه به کیفیت بسیار بالای خود و البته شرایط سنی و قامت مناسب می تواند با ادامه این روند تبدیل به یکی از بهترین های والیبال جهان شود.


بازیکنی که از همین حالا در ترکیب جوانان ایران چهره ای کاریزماتیک دارد و شاید بتوان او را در آینده نزدیک به عنوان مهم ترین چهره برای جانشینی سعید معروف در تیم ملی والیبال ایران نه به عنوان یک پاسور ولی به عنوان یک رهبر در نظر گرفت. دریافت کننده تیم جوانان ایران در این مسابقات نیز یکی از بهترین های تیم بهروز عطایی بوده است و در مسابقات نوجوانان جهان و جوانان آسیا نیز عنوان MVP را از آن خود کرد.


فرصت نبرد تاریخی با ایتالیا


جوانان ایران در دیداری تکراری به مصاف تیم جوانان ایتالیا می روند. تیمی که هدایت آن را مونیکا کرستا، به عنوان یک مربی بانو بر عهده دارد و البته تا به اینجای مسابقات تنها در دو ست شکست خورده و بر خلاف تیم ایران که دو باخت در کارنامه خود دارد، هیچ باختی را متحمل نشده است.


ایران و ایتالیا در مرحله دوم گروهی رو در روی یکدیگر صف آرایی کردند و تیم ایران با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و توانست اولین تیمی شود که از ایتالیای مدعی ست گرفته بود اما با بد شانسی در ست چهارم با نتیجه 33 بر 31 شکست خورد تا بازگشت شاگردان عطایی نیمه تمام بماند و البته شاید به بازی فینال موکول شده باشد.


نمایش تیم ایران در آن دیدار به اندازه ای شایسته و خوب بود که سرمربی ایتالیا بعد از پایان مسابقه، برد برابر ایران را یک خوش شانسی دانست و حالا جوانان ایران که با فینال، دست به تاریخ سازی زدند و برای اولین مرتبه در این رده سنی یک فینال جهانی را تجربه می کنند، امیدوارند تا با جبران شکست مرحله قبلی، طلای ماندگاری برای ورزش ایران ثبت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما