شناسهٔ خبر: 34271220 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ رویداد دانشجویی ملی و بین المللی امسال در کشور برگزار می شود

اراک - ایرنا - دبیر انجمن عملی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور گفت: ۶ رویداد مهم دانشجویی ملی و بین المللی امسال توسط اتحادیه انجمن های دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «حسام حسینی» روز سه شنبه در آیین آغاز نخستین دوره مسابقات سراسری جوشکاری کشور به میزبانی دانشگاه اراک، افزود: هفته پایانی مرداد ماه امسال سومین دوره مسابقات تولید و بازیافت فلزات به میزبانی دانشگاه زنجان وهفته نخست  شهریور ماه شانزدهین دوره مسابقات سراسر عملیات حرارتی و دومین دوره مسابقات بین المللی به میربانی دانشگاه باهنر کرمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: مهر ماه امسال نیز هشتمین دوره مسابقات ریخته گری به میزبانی دانشگاه شهرکرد  و آبان ماه چهارمین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی به میزبانی دانشگاه امیر کبیر و شانزدهمین دوره همایش عملی دانشجویی مواد و متالوژیک کشور نیز به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

دبیر انجمن عملی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف مهارت افزایی و ایجاد نشاط در بین نسل جوان برنامه ریزی شده است.

حسینی با یادآوری برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری جوشکاری کشور به میزبانی دانشگاه اراک، گفت: طرح برگزاری این دوره از مسابقات دی ماه پارسال  همزمان با هفدهمین دوره مجمع عمومی اتحادیه علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور از طرف انجمن عملی مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک به دبیرخانه اتحادیه ارایه شد.

وی ادامه داد: بهمن ماه سال گذشته در دومین نشست شورای مرکز اتحادیه انجمن های عملی دانشجویی با نظر شورای مرکز مسابقات سراسری جوشکاری با عنوان ششمین رویداد اتحادیه پذیرفته و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد.

دبیر انجمن عملی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور خاطرنشان کرد: نخستین دوره برگزاری این دوره از مسابقات با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه اراک واگذار شد.

رئیس دانشگاه اراک نیز در این آیین گفت: این مرکز آموزش عالی ۵۰ سال پیش توسط دکتر عبدالکریم قریب بنیانگذاری شده و در زمره  ۱۶ دانشگاه قدیمی کشور است.

«سعید حمیدی» افزود: مهارت آموزی به دانشجویان در کنار فعالیت های تئوری از جمله مهمترین اهداف برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری جوشکاری کشور به میزبانی دانشگاه اراک است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ گروه آموزش شامل آموزش های رسمی و غیر رسمی در کشور وجود دارد که آموزش و پرورش و دانشگاه های متولی آموزش های رسمی و این سازمان مسئول برگزاری آموزش های غیررسمی در کشور است.

«سعیدرضا شاه محمدی» افزود: قرارگرفتن  این آموزش ها در کنار یکدیگر کلید رفع بسیاری از مشکلات جامعه و صنعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ا تعامل مناسبی بین آموزش ها غیر رسمی و رسمی در کشورهای مختلف وجود دارد و می طلبد که این مهم در کشور ما نیز در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: افزایش مهارت در جامعه کاهش ارتباط صنعت و دانشگاه و رفع مشکل بیکاری و افزایش اشتغال را به همراه دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه اراک نیز در این آیین گفت: ۱۹ تیم از استان های مختلف کشور از جمله استان مرکزی، تهران، سمنان، اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، زنجان، قم، همدان و البرز در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت می پردازند.

«علیرضا بهرامی» افزود: این رقابت ها توسط انجمن‌های علمی مواد و متالوژی دانشگاه اراک به اتحادیه انجمن‌های علمی مواد کشور پیشنهاد شد و با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فراخوان برگزاری نخستین دوره مسابقات جوشکاری در بهمن ماه سال گذشته توسط انجمن علمی مواد و متالوژی کشور انجام گرفت و در این فراخوان ۵۶ تیم برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند که از بین آنها ۱۹ تیم انتخاب شد.

معاون دانشجویی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد:  نخستین دوره مسابقات سراسری جوشکاری کشور با همکاری و حمایت شرکت‌های صنعتی و نهادهای استان مرکزی از جمله شرکت ماشین سازی اراک، واگن پارس اراک، انجمن‌های جوشکاری آزمایش‌های غیر مخرب و معاونت علمی و پژوهشی سپاه روح الله برگزار می‌شود.

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۲۲۵ عضو هیأت علمی است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

نظر شما