شناسهٔ خبر: 34259301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده دهلران در مجلس:

مسائل سلیقه ای دراجرای پروژه های آب بزرگترین ضربه را به کشور زده است

کاظم زاده گفت: مسائل سلیقه ای در اجرای پروژه های آب بزرگترین ضربه را به کشور زده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «شادمهر کاظم زاده» در جلسه بعدازظهر امروز (دوشنبه 31 تیر ) مجلس شورای اسلامی  درطرح سوالش از وزیر نیرو در خصوص علت عدم اراده جدی برای اجرای پروژه‌های ملی آب در استان ایلام گفت: وزارت نیرو در چند سال اخیر حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرده که دستاوردی در استان ایلام نداشته است. قطعه چهارم پروژه سامانه گرمسیری در سال ۹۷ بدون دلیل تعطیل شد و اکنون کاملا متوقف شده است.

 

نماینده مردم دهلران و آبدانان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال ۹۰ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد اما هنوز سد تنظیمی پایین دشت نیروگاه سیمره اجرا نشده است که این عدم ساماندهی رودخانه در پایین دشت سیمره باعث تحمیل خسارت به مردم شده است.

 

وی با بیام اینکه در اجرای سد سیمره ۶۵۰۰ هکتار از مرغوب ترین زمین‌های مردم برای مخزن سد به تصرف درآمد گفت: این   زمین‌ها به قیمت پایین از مردم خریداری شد مردم گلایه نکردند اما حداقل انتظارشان آن است که تخصیص آب منطقه جابجا شود.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه مسائل سلیقه‌ای در اجرای پروژه‌های آب  بزرگترین ضربه را به کشور زده است که برخی از آنها جایی جبرانی نیز ندارند.

 

نماینده دهلران با انتقاد از عدم تامین آب شرب در روستاهای حوزه  انتخابیه‌اش به خصوص روستای دشت عباس گفت: در این روستا هفته ای  یک بار با تانکر آب رسانی می‌شود که این نگران کننده است و نتیجه  این وضعیت سیلاب‌های متعدد در زمین‌های کشاروزی و از بین رفتن زندگی مردم است  و درهمین راستا مردم گلایه های زیادی  دارند و راهی جزو  مراجعه  به کلانشهرها برایشان باقی نمانده است.

 

بنا بر این گزارش پس از سخنان وزیر ،کاظم زاده اعلام کرد که از این پاسخ ها قانع شده است و نیازی به رای مجلس نیست./

نظر شما