شناسهٔ خبر: 34254584 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ترانه‌نويس ايراني در قطعه‌اي از شيرشاه با آهنگ‌سازي «هانس زيمر» حضور داشت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - «ايليا سلمان‌زاده» - ترانه‌نويس و تهيه کننده ايراني-سوئدي- ترانه‌ي يکي از قطعاتِ «شيرشاه» را با همراهي «لابي رانت» هنرمند بريتانيايي به‌صورت مشترک سروده است. اين قطعه را «بيانسه» به اجرا درآورده است.
«روح» يکي از قطعات موسيقي اين فيلم محصول شرکت ديزني است که اکران جهاني آن از 19 ژوئيه آغاز شد. موسيقي فيلم را «هانس زيمر» با همکاري تعدادي از چهرههاي نامدار موسيقي جهان ساخته است. او براي استفاده از اين نواحي زيبا مجبور به کسب مجوزهاي لازم از سرخ ‌پوستان محلي شد چرا که اين مناطق متعلق به قبليه «هاواسوپاي» است.
«ايليا سلما‌ن‌زاده» تا کنون سه مرتبه نامزد جايزه گرمي شده است. او اولين بار در سال 2012 براي همکاري با گروه "The Lonely Island" نامزد گرمي شد. دومين بار براي همکاري با جسي.جي نامزده اين جايزه شد و سومين بار براي همکاري با الي گولدينگ و تيلور سوئيفت بود که نامزد جايزه گرمي شد. اين هنرمند سابقه همکاري با جنيفر لوپز را هم در کارنامه کاري خود دارد.
«هانس زيمر» آهنگ‌سازِ اين اثر، آثار بسياري را آهنگ‌سازي کرده است که از جمله‌ي آنان مي‌توان به فيلم گلادياتور، انيميشن رنگو، مرد هواشناس و ... نام برد که در هر کدام از آنها به طور نا مشخص و مستقلي به دنبال کسب تجربه است. «شيرشاه» براي او يک اسکار و يک گلدن گلوب به ارمغان آورد.

نظر شما