شناسهٔ خبر: 34250378 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

کار مشترک بیانسه و آهنگساز ایرانی برای شیرشاه

آلبوم و موزیک ویدئوی جدید بیانسه در حالی منتشر شد که این خواننده مشهور در قطعه 'اسپیریت' با ایلیا سلمان‌زاده همکاری کرده است.

صاحب‌خبر -

همزمان با اکران فیلم Lion king یا "شیرشاه" موزیک ویدئوی جدیدی از بیانسه خواننده مشهور آمریکایی منتشر شد که در عرض مدت کوتاهی میلیون‌ها بیننده در شبکه های اجتماعی داشت.

"روح" (Spirit) یکی از قطعات موسیقی فیلم "شیرشاه" محصول شرکت دیزنی است که اکران جهانی آن از ۱۹ ژوئیه آغاز شد. موسیقی فیلم را "هانس زیمر" با همکاری تعدادی از چهرههای نامدار موسیقی جهان ساخته است، بیانسه علاوه بر خوانندگی، از صدا پیشه‌های فیلم نیز هست.

او از آهنگ "اسپریت" در آلبوم جدیدش نیز استفاده کرده است، مجموعه ای به نام The Gift یا "هدیه" که با الهام از فیلم شیرشاه و با همراهی ستاره های بزرگی چون جی زی، چایلدیش گامبینو، فارل ویلیامز، کندریک لامار و تیرا واک ضبط شده است.

این هنرمند آمریکایی صحنه‌های اصلی موزیک ویدئوی "اسپریت" را در بیابان های مشهور "گرند کنیون" در ایالت آریزونا فیلمبرداری کرده است، او برای استفاده از این نواحی زیبا مجبور به کسب مجوزهای لازم از سرخ ‌پوستان محلی شد چرا که این مناطق متعلق به قبلیه "هاواسوپای" است.

عوامل فیلم سینمایی شیرشاه,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان ایلیا سلمان‌زاده در کنار لابی رانت

در تدوین موزیک ویدئوی "اسپریت" از تصاویر مختلف فیلم پادشاه شیر استفاده شده است.

ترانه این آهنگ توسط یک ترانه‌نویس و تهیه کننده ایرانی-سوئدی با نام ایلیا سلمان‌زاده و لابی رانت هنرمند بریتانیایی بصورت مشترک سروده شده است.

سلما‌ن‌زاده در آلبوم Sweetener با آریانا گرانده نیز به‌عنوان ترانه‌نویس و تهیه‌کننده همکاری کرده بود.

او تا کنون سه مرتبه نامزد جایزه گرمی شده است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ برای همکاری با گروه "The Lonely Island" نامزد گرمی شد. دومین بار برای همکاری با جسی.جی نامزده این جایزه شد و سومین بار برای همکاری با الی گولدینگ و تیلور سوئیفت بود که نامزد جایزه گرمی شد. این هنرمند سابقه همکاری با جنیفر لوپز را هم در کارنامه کاری خود دارد.

بیانسه آلبوم "هدیه" را نوعی سینمای شنیداری توصیف کرده است، مجموعه‌ای با قابلیت داستان گویی موسیقیایی که امکان تصویرسازی ذهنی برای شنونده ایجاد می کند.

عوامل فیلم سینمایی شیرشاه,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

این آلبوم ۲۹ آهنگ دارد و ترکیبی از ژانرهای آر اند بی، پاپ، هیپ هاپ و بیت های آفریقایی است. بیانسه به‌عنوان تولیدکننده این مجموعه، از هنرمندان سرشناس آفریقایی نیز بهره گرفته است تا "هدیه" نزدیکی بیشتری با فرهنگ و ریشه های قاره سیاه داشته باشد.

آلبوم هدیه از طریق شرکت هنری بیانسه "پارکوود" و توسط کمپانی صفحه پرکنی کلمبیا در سراسر جهان توزیع شده است.

نظر شما