شناسهٔ خبر: 34250264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:

ابعاد دینی مذهبی استان در روز قم معرفی می‌شود

قم-ایرنا-رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: ابعاد دینی مذهبی استان در روز قم معرفی می شود که دراین‌بین معرفی حوزه‌های علمیه از جایگاه خاصی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

حسن مالکی نژاد روز دوشنبه در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: قم جهان شهری بوده که تمام دنیا به آن نظر داشته و دشمنان نیز برای تخریب چهره آن برنامه‌ریزی کرده اند.

وی ادامه داد: بسیاری از اتفاق های مهم عصر معاصر از شهر قم کلید خورده و از همین رو نیز دشمنان برای از بین بردن جایگاه شهر قم حساسیت ویژه‌ای دارند.

مالکی نژاد اضافه کرد: معرفی جایگاه شهر مقدس قم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی از محورهایی است که باید به‌صورت جدی در روز قم به آن پرداخته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: کنگره شهدای هشت سال دفاع مقدس قم سال آینده برگزار و در آن به مجاهدت‌های رزمندگان پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: قم ازنظر علمی و به‌ویژه دانشگاهی ظرفیت‌های قابل‌توجهی داشته که به دلیل ظرفیت‌های دینی و مذهبی موجود در این شهر نسبت به آن کم توجهی شده است.

مالکی نژاد همچنین اظهار کرد: وجود انبوهی از مؤسسات فرهنگی در این شهر نیز از ظرفیت‌های بزرگ قم است، خروجی این مؤسسات برای مردم قم باید بیشتر از گذشته شود.

وی ابراز کرد: در برنامه‌های ویژه روز قم تلاش می‌شود شکل کارها به نحوی برنامه‌ریزی شود که خدمات اجتماعی در آن پررنگ‌تر شده و مردم آثار وجود چنین روزی را درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز قم امسال به دلیل تجربه اول به‌صورت استانی برگزار می‌شود اما از سال‌های آینده برگزاری آن در سطوح بین‌المللی انجام خواهد شد.

مالکی نژاد همچنین تصریح کرد: از سال آینده برای برگزاری روز قم در بودجه شهرداری این شهر ردیفی اختصاص پیدا می‌کند.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم ، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

نظر شما