شناسهٔ خبر: 34250016 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قیمت دو آزمون‌ بین‌المللی زبان خارجی کاهش یافت

تهران – ایرنا – بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی، قیمت شرکت در آزمون های بین المللی زبان تافل و جی.آر.ای ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، قیمت فروش ووچر برای آزمون زبان TOEFL و GRE از دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان کاهش یافت.
داوطلبان می توانند از تاریخ ثبت این اطلاعیه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به لینک آزمون های بین المللی، نسبت به ثبت نام در آزمون های مذکور با نرخ مصوب اقدام کنند.
در صورتی که نام کاربری یا رمز مربوط به حساب کاربری اشتباه یا مشخصات ثبت شده با اطلاعات حساب کاربری مطابقت نداشته باشد، موسسه همکار، درخواست داوطلب را لغو کرده و پیامکی به داوطلب ارسال خواهد کرد و نام وی در فهرست استرداد وجه آن موسسه قرار می گیرد.
استرداد وجه حدود هفت روز کاری به طول می انجامد. داوطلبان باید نام کاربری و رمز خود را با دقت در سایت ثبت کنند و علائم، کوچک و بزرگ بودن حروف را به دقت مدنظر داشته باشند.
در صورتی که موسسات مجری آزمون در تاریخ های پیشنهادی از سوی داوطلب، دارای ظرفیت خالی نباشند و موسسه نتواند داوطلب را ثبت نام کند، موسسه همکار موظف است نسبت به استرداد وجه به حساب داوطلب اقدام کند.
برای کنترل عرضه و تقاضا، در حال حاضر هر داوطلب در طول دو ماه فقط یک فرصت ثبت نام از طریق این سامانه را دارد.
با توجه به اینکه تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود نیازی به مراجعه حضوری به سازمان سنجش یا موسسه همکار وجود ندارد.

تست GRE برای افرادی است که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکا را دارند. با شرکت در این آزمون باید نمره را به دانشگاه مقصد گزارش کنند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق و پزشکی دارند از این قاعده مستثنی هستند و باید به ترتیب آزمون‌های LSAT و MCAT را بگذرانند.

نظر شما