شناسهٔ خبر: 34248346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی پایانه مرزی میرجاوه جهت استقبال از زائرین پاکستانی اباعبد الله الحسین (ع)

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از آمادگی پایانه مرزی میرجاوه جهت استقبال از زائرین پاکستانی اباعبد الله الحسین (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  از آمادگی پایانه مرزی میرجاوه جهت استقبال از زائرین اباعبد الله الحسین (ع) خبر داد و گفت: پایانه مرزی میرجاوه به عنوان دروازه ورودی شرقی زائرین پاکستانی عتبات عالیات به کشور، از اهمیت بسیاری برخوردار است و مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، همه ساله افتخار مشارکت در میزبانی این عزیزان را دارد.

ایوب کرد، گفت: سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای افزایش ظرفیت ورود مسافر، در پایانه مرزی میرجاوه صورت گرفته است که در این میان می¬توان به احداث سالن تشریفات مسافری با مساحت ۲۳۰ متر مربع با هشت گیت جدید، ۲۱۸ متر کریدور اختصاصی جهت عبور زوار، ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید و ۲۱۰ متر سایبان جهت استقرار موقت زوار، اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های دیگری نیز جهت توسعه پایانه مرزی میرجاوه به منظور تسهیل ورود و ارائه خدمات به مسافرین و زائرین در دست اقدام می‌باشد که در این بین می‌توان به عملیات توسعه و افزایش مساحت سالن مسافری به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ متر اشاره کرد که در حالت حاضر این پروژه ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: سال ۱۳۹۷ در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد کشورمان شده اند که تعداد ۶۴ هزار و ۱۰۰ نفر آن پاکستانی همزمان با ماه‌های محرم و صفر بوده است.

فرماندار میرجاوه  ضمن اشاره به لزوم هماهنگی میان کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مستقر در پایانه در زمینه خدمات رسانی به زوار، از زحمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه ساماندهی ورود و تردد زوار در سنوات گذشته، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ع

استقبال از زائرین اباعبد الله الحسین  در مرز میرجاوه 

نظر شما