شناسهٔ خبر: 34249558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

آمادگی پایانه مرزی میرجاوه برای استقبال از زائران اباعبد الله الحسین (ع)

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار میرجاوه از آمادگی پایانه مرزی میرجاوه برای استقبال از زائران اباعبد الله الحسین (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد در راستای تشریح اقدامات انجام شده جهت ساماندهی ورود و تردد زائران پاکستانی امام حسین (ع)، گفت: پایانه مرزی میرجاوه به عنوان دروازه ورودی شرقی زائران پاکستانی عتبات عالیات به کشور، از اهمیت بسیاری برخوردار است و مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، همه ساله افتخار مشارکت در میزبانی این عزیزان را دارد.

کرد گفت: سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای افزایش ظرفیت ورود مسافر، در پایانه مرزی میرجاوه صورت گرفته است که در این میان می توان به احداث سالن تشریفات مسافری با مساحت ۲۳۰ متر مربع با هشت گیت جدید، ۲۱۸ متر کریدور اختصاصی جهت عبور زوار، ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید و ۲۱۰ متر سایبان جهت استقرار موقت زوار، اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: برنامه های دیگری نیز جهت توسعه پایانه مرزی میرجاوه به منظور تسهیل ورود و ارائه خدمات به مسافران و زائران در دست اقدام می باشد که در این بین می توان به عملیات توسعه و افزایش مساحت سالن مسافری به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ متر اشاره کرد که در حالت حاضر این پروژه ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کرد که رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان نیز هست بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد کشورمان شده اند که تعداد ۶۴ هزار و ۱۰۰ نفر آن پاکستانی همزمان با ماه های محرم و صفر بوده است.

فرماندار میرجاوه نیز در این دیدار ضمن اشاره به لزوم هماهنگی میان کلیه دستگاه های اجرایی و نهاد های مستقر در پایانه در زمینه خدمات رسانی به زوار، از زحمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در زمینه ساماندهی ورود و تردد زوار در سنوات گذشته، تقدیر کرد.

نظر شما