شناسهٔ خبر: 34230816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغالزایی برای ۳۵۰ هزار نفر با بهره برداری از کنتور‌های هوشمند برق

محمدولی علاءالدینی گفت: اجرای طرح فهام بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

اشتغال‌زایی ۳۰۰ هزار نفری طرح فهام در کشور/ ۳۵۰ هزار کنتور هوشمند برق در حال بهره‌برداری استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پاون، محمدولی علاءالدینی مدیرعامل ساتکاب با اشاره به برنامه مشترک شرکت توانیر و ساتکاب برای نصب پنج میلیون کنتور هوشمند تا پایان سال ۹۸ در کشور، گفت: این طرح علاوه بر مدیریت مصرف انرژی، بارقه امیدی میان تولیدکنندگان کنتور‌های آب و برق نیز ایجاد کرده است.

علاءالدینی با تاکید بر اینکه اجرای طرح فهام بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ۳۵۰ هزار کنتور هوشمند برق در حال بهره‌برداری است و شش سرور ملی در شش نقطه کشور آن‌ها را پایش می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه علاوه بر کنتورسازان فعال در صنعت، سایر سازندگان کنتور نیز که در چند سال اخیر به‌دلیل شرایط اقتصادی با کاهش تولید و یا تعطیلی مواجه شده‌اند باز هم مورد حمایت قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: نصب ۵ میلیون کنتور هوشمند در طرح ملی فهام 

علاءالدینی با اشاره به اینکه ۸۵ هزار حلقه چاه آب مجهز به کنتور‌های هوشمند برق شده‌اند، عنوان کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته میان معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب ایران و مجموعه ساتکاب مقرر شده است طرح نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما