شناسهٔ خبر: 34216002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران-ایرنا- کشف یکصد هزار لیتر سوخت به دست دریابانان استان خوزستان، آغاز عملیات آزادسازی سواحل مازندران با عقب‌نشینی پلاژها از حریم ۶۰ متری دریای خزر، انتشار فیلم توقیف نفتکش استینا ایمپرو انگلستان از سوی سپاه، شرکت وزیر امور خارجه در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا، نامه انگلیس به شورای امنیت سازمان ملل درباره نفتکش توقیف شده از سوی ایران و تعلیق حساب‌های کاربری برخی «رسانه‌های دولتی ایران» از جمله «ایرنا» در تویتر از مهمترین عناوین12 ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی

تهران- سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران: مشکلات فوتبال باید در مسیر خودش حل شود و بزرگ نمایی معضلات در رسانه ها کمکی به رفع آن نمی کند. برای مثال، موضوع پرداخت مطالبات آقای کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی در یک فرآیند مشخص و با هماهنگی کامل انجام شد.

اهواز- مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با بیان اینکه کارکنان این پایگاه، حقوق چهارماه نخست سال را دریافت نکرده‌اند گفت: این درحالی است که برخی مطالباتشان از پایان سال گذشته نیز باقی مانده است.

اهواز- فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: در یک هفته گذشته ۲۱ فروند شناور صیادی توسط دریابانان استان توقیف و یکصد هزار لیتر سوخت و ۲ تن صید قاچاق از آنها کشف وضبط شد.

ساری- با پایان یافتن ضرب‌الاجل یک ماهه استاندار مازندران مبنی بر عقب‌نشینی پلاژهای ساحلی از حریم ۶۰ متری دریای خزر، عملیات تخریب و آزاد سازی این سواحل، عصر روز شنبه از ساحل فرح آباد در ساری آغاز شد.

اصفهان- مسوول مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: اجساد اعضای یک خانواده شامل مرد ۴۴ ساله، دختر ۱۱ و پسر هشت ساله در سد خاکی روستای آغچه بویین میاندشت کشف شد.

جیرفت - رمضان امیری مقدم، خیر ۹۰ ساله جیرفتی، نخلستان خود را به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با اولویت کمک به ایتام و کودکان فقیر شهرستان و سپس، امور فرهنگی، قرآنی و ورزشی، وقف کودکان فقیر کرد.

تهران - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فیلم لحظه توقیف نفتکش " استینا ایمپرو " انگلستان را منتشر کرد. در این فیلم که در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، لحظه حضور قایق های تندرو سپاه در اطراف نفتکش استینا ایمپرو و عملیات هلی برد نیروهای تکاور نشان داده شده است.

اخبار خارجی

تهران- خبرگزاری فرانسه شنبه در گزارشی تأیید کرد که توئیتر حساب‌های کاربری برخی «رسانه‌های دولتی ایران» از جمله ایرنا را به حالت تعلیق درآورده است.

تهران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رییس جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت وگو کرد. محمد جواد ظریف، عصر جمعه پس از ۶ روز، نیویورک را برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا، ترک و در کاراکاس در اجلاس مهم وزیران خارجه عضو جنبش، شرکت و سخنرانی کرد.

لندن- شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس شامگاه شنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی پروازهایش را میان لندن و قاهره به مدت ۷ روز تعلیق کرده است. «لوفت هانزا» آلمان نیز بامداد یکشنبه اعلام کرد که پروازهای خود را به پایتخت مصر به حالت تعلیق درآورد.

تهران- «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به موافقت عربستان با میزبانی ۵۰۰ نیروی آمریکایی در خاک این کشور گفت: آل سعود برای بقای خود به حمایت آمریکا و انگلیس متوسل شده است.

لندن- نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد توقیف یک فروند نفتکش این کشور در منطقه خلیج فارس توسط ایران را در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ارجاع داد. وزیر امور خارجه انگلیس نیز با این ادعا که ایران با توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» دست به اقدام غیر قانونی و تلافی جویانه زده، خواستار آزادی فوری این نفتکش شد.

تهران- ۸۳ نفر از سفرای رژیم صهیونیستی در اعتراض به کاهش بودجه وزارت خارجه تهدید کردند که ساختمان های دیپلماتیک این رژیم در کشورهای خارجی را تعطیل خواهند کرد.

تهران- روزنامه عکاظ وابسته به پادشاهی عربستان در مطلبی کویت و عمان را به علت بی طرفی در تنش های منطقه ای، تهدید به محاصره ای شبیه به محاصره قطر کرد.

تهران- «آبزرور» که نسخه هفتگی روزنامه گاردین انگلیس به شمار می‌آید، بامداد یکشنبه نوشت که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، لندن را در مورد ایران فریب داده و به دام خطرناکی کشانده است.

نظر شما