شناسهٔ خبر: 34207962 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

دولت موظف به اجرای الگوی مشارکت عمومی-خصوصی در پروژه ها است

صاحب‌خبر -

دولت در تبصره 19 قانون بودجه 1398 موظف شده پروژه ها را به سمت الگوی مشارکت عمومی-خصوصی سوق دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی امروز شنبه در حاشیه همایش تخصصی مشارکت عمومی-خصوصی به خبرنگاران گفت: مشارکت عمومی-خصوصی در انجام پروژه های کشاورزی در اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

دکتر محمد خالدی افزود: مشارکت بخش دولتی و خصوصی علاوه بر کارایی و اثربخشی پروژه ها بر تامین مالی و کیفیت کار اثر خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: از چند سال پیش برای ایجاد فضا به منظور مشارکت عمومی-خصوصی، رویکرد وزارت جهاد کشاورزی به سمت کسب و کارهای کشاورزی و کشاورزی قرار دادی حرکت کرده و کسب و کارهای کشاورزی به الزاماتی نیاز دارند که کشاورزی را از تولید صرف به سوی زنجیره تولید توسعه دهد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در گذشته در انجام پروژه ها از مدل پیمانکاری استفاده شده که در این مدل هم نظارت بخش دولتی در اجرای پروژه ها کافی نبود و هم پیمانکار نتیجه کار برایش خیلی مهم نبود.

وی گفت: ما چاره ای نداریم و باید برای توسعه کشاورزی از رویکرد های سنتی به سمت رویکردهای جدید حرکت کنیم و این موضوع در تمام ابعاد خودش را نشان می دهد.

خالدی اظهار داشت: مشارکت عمومی-خصوصی در پروژه های مربوط به بخش های مختلف کشاورزی همچون، شیلات، باغبانی، آب و خاک و بازار قابل انجام است.

نظر شما