شناسهٔ خبر: 34205716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تصویب آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مراکزآموزشی غیردولتی در هیئت دولت

سید جواد حسینی تصریح کرد: پیشنهاد دادیم تا ارزش افزوده املاک صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب معلمان عضو صندوق محاسبه گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ صبح امروز سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونان با قدردانی از زحمات مظاهری در زمان تصدی پست ریاست مرکز حراست، اظهارکرد: از تلاش و زحمات مظاهری  که فردی بسیار با اخلاق است قدردانی می کنم و به دلیل اینکه مأموریت وی تمام شده بود انتصاب داشتیم وآرزوی موفقیت برای  جلال دلقندی که معلم و بسیار خوشنام است دارم و ان شاء الله مرکز حراست جذب حداکثری را در سیاست و برنامه های خود در نظر داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ان‌ شاء الله تلاش خواهیم کرد تا روزهای پنج شنبه و جمعه به  استان ها سفرکنیم و با همکاران  دیداری داشته باشیم و مسایل آموزش و پرورش استان را بررسی کنیم و در همین راستا هفته گذشته به استان شیراز سفر کردیم که ارزیابی این است که سفرهای استانی برای نظام آموزشی بسیار خوب خواهد بود

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید قوی ترین وزارتخانه در اطلاع رسانی باشد،گفت: نظام تعلیم و تربیت جامعه مخاطب گسترده ای دارد و اطلاع رسانی باید جامع و بموقع باشد و ضرورت دارد که  سیاستگذاری در شورای اطلاع رسانی صورت بگیرد تاجلوه های نام معلمی و آموزش و پرورش به خوبی نشان داده شود .

‌وی با اشاره به اینکه مدیران موفق را مدیران اقتصادی جلوه دهیم،اظهار کرد: پیشنهاد دادیم تا ارزش افزوده املاک صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب معلمان عضو صندوق محاسبه گردد و پیگیر این موضوع خواهیم بود.

حسینی اذعان کرد: ماده ٩متعهدین خدمت برای دانشجو معلمان انجام شده است که از حداقل حقوق برخوردار خواهند بود .

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه خبرداد: امروز قرار است که تفاهم نامه‌ای در نمایشگاه الکامپ بین وزارتخانه های  آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد و امضا گردد که برای  هوشمندسازی مدارس است و بستر سازی لازم را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

به سرانجام رساندن رتبه‌بندی معلمان

خبر خوش استخدامی برای دانشجو معلمان

بررسی دو مرحله‌ای شدن کنکور

هوشمندسازی بیش‌ از ۱۲۲ هزار کلاس درس

وی با اشاره به همایش دانشگاه فرهنگیان، اظهارکرد: دو نکته بسیار ارزشمند در این همایش وجود داشت ؛ یکی اینکه همایش در محیط ساده‌ای برگزار شد و همچنین حضور ارکان و اجزایی بود که می توانند به دانشگاه فرهنگیان بسیار  کمک کنند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مدارس غیردولتی در هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد،گفت:آیین نامه اجرایی بسیار مهم است و هرچقدر برای شیوه مدیریت و اجرا در مدرسه وقت  بگذاریم بسیار مهم تر از برنامه های دیگر است .

حسینی خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت مدارس مسجد محور، مدارس طبیعت و پیش دبستانی های خارج از آموزش و پرورش بسیار مهم است که تا حصول نتایج نهایی باید پیگیری شود و نباید مدرسه ای خارج از نظارت نظام تعلیم و تربیت فعالیت کند و مدارس تنها با مجوز آموزش و پرورش می توانند فعالیت کنند .

وی با اشاره به درخواست ها برای حذف آزمون اصلح، اظهارکرد: فردی باید وارد نظام تعلیم و تربیت شود که صلاحیت ها و شایستگی های لازم را داشته باشد و آزمون اصلح حذف نشدنی است. ‌

حسینی با بیان اینکه بیشترین تمرکز در این ایام بر این باشد که ساماندهی نیروی انسانی صورت بگیرد، تاکید کرد: تلاش می کنیم تا در اول مهرماه دانش آموزی نداشته باشیم که کلاس نداشته باشد و به ویژه درمناطق سیل زده این موضوع پیگیری خواهد شد.

نظر شما