شناسهٔ خبر: 34204161 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی ثبت نام ۲۴۰۰ موکب برای اربعین ۹۸/ اعزام موکب‌ها برای استقرار و آماده سازی از اول محرم

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات از پیش بینی برای ثبت نام ۲۴۰۰ موکب برای اربعین ۹۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن پلارک رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ثبت نام ۱۷۰۰ موکب برای اربعین ۹۸ اظهار کرد: پیش بینی ما برای اربعین امسال ثبت نام ۲۴۰۰ موکب است، علاقه مندان می‌توانند تا پایان شهریور ماه در سامانه موکبداران ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه از ۷  تا ۲۶ ماه صفر موکب‌ها خدمت‌رسان زائران اربعین هستند، افزود: امسال دو موضوع جمعیت و گرمای هوا نسبت به سال گذشته بیشتر برای زائران مطرح است.

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات گفت: پیش بینی می‌شود تعداد زائران اربعین امسال حداقل دو برابر افزایش یابد همچنین گرما هوا نیز برای اربعین ۹۸ موضوع حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: صدور ۷۱۸ مجوز اولیه برای موکب داران اربعین ۹۸

پلارک مطرح کرد: بحث تأمین آب آشامیدنی بهداشتی، آب سرد و خنک کردن موکب‌ها موضوعی است که باید به آن اهمیت داده شود و موکب‌ها در این باره باید مجهز شوند.

وی با بیان اینکه از اول محرم موکب‌ها برای استقرار و آماده سازی اعزام می‌شوند، بیان کرد: از الان داریم آب را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم آب سرد را بین موکب‌ها توزیع کنیم همچنین در حال تامین دستگاه‌های یخ ساز و یخچال‌ها هستیم.

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه آمار خدمت رسانی امسال دو برابر می‌شود، افزود: طبق پیش بینی‌ها، امسال ۱ میلیون و ۸۰۰ زائر اسکان داده می‌شوند و بین ۳ میلیون و ۳۰۰ زائر نیز غذای گرم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما