شناسهٔ خبر: 34200622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد:

برگزاری طرح اوقات فراغت در بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد یزد

حجت الاسلام گرجی با اشاره به برگزاری برنامه های تابستانی کانون های مساجد یزد، گفت: طرح اوقات فراغت در بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد یزد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، « حجت الاسلام مصطفی گرجی» در نشست خبری با موضوع اوقات فراغت در کانون های مساجد یزد گفت: مسجد خواستگاه اجتماع مومنین است که خود این مکان مقدس نیز رسانه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: در کشور ما نهادهای مختلفی در زمینه تعلیم و تربیت و فعالیت های فرهنگی فعالیت می کنند که یکی از این نهادها، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

وی ادامه داد: ستاد کانون های مساجد در هر استانی مخاطب های محله محور دارد که جریان حوزه های فرهنگی و هنری در این بخش تنها یک رویداد مقطعی نیست بلکه در طول سال ادامه دارد اما اوقات فراغت یکی از مهمترین حوزه ها در این راستا است.

گرجی تصریح کرد: در طول تابستان برنامه های بیشتری در زمینه اوقات فراغت در کانون های مساجد استان برگزار می شود که با توجه به مخاطب امروزی و نسل جدید سعی شده به تناسب تقاضا، عرضه شود.

وی گفت: قالب هنر یکی از نگاه های ما است که در این زمینه نیز در اوقات فراغت در کانون ها پیگیری می شود که نمونه آنها نقاشی آیات، داستان نویسی، کارگاه های نویسندگی و ... است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: ما در استان تعداد 833 کانون داریم که در اوقات فراغت تعداد 600 کانون درگیر آن هستند و برنامه های اوقات فراغت دارند.

گرجی ادامه داد: در این کلاس ها حدود 30 هزار نفر پوشش داده شدند که در این برنامه ها حضور پیدا می کنند.

وی گفت: تعداد 360 کانون ما روستایی و 348 کانون نیز در شهرستان یزد هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ ما نیاز به خانه تکانی فرهنگی هستیم که برای نتیجه گرفتن باید ساختار نو در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مساجد یکی از مشکلات بسته بودن درب ها است که نوجوانان نمی توانند در گعده ها در مساجد حضور پیدا کنند.

گرجی تصریح کرد: مسجد همچون پازل است که هر کدام از بخش ها باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی گفت: امروز حتی خادم های مساجد تاثیر زیادی برای حضور کودکان و نوجوانان و خانواده ها دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: ما به لحاظ کمی تعداد زیادی کانون داریم اما متاسفانه در زمینه کیفی به اندازه تعداد انگشتان دست کانون فعال نداریم.

گرجی ادامه داد: در آینده نزدیک رادیو مسجد در استان یزد راه اندازی می شود.

وی گفت: کارهای فرهنگی هنری ما در مساجد ابزاری برای حضور جوانان در مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: خانه هنر بچه های مساجد، خانه سرود و خانه ادبیات داستانی به عنوان برنامه های ما است که به منظور تخصصی شدن فعالیت های سرود کانون های مساجد و تخصصی شدن ادبیات داستانی  و همچنین هنر مسجدی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همایش نویسندگان مسجدی با حضور 15 استان با محوریت استان یزد در آینده نزدیک برگزار می شود و از هر استان دو نویسنده در استان یزد آموزش داده می شوند.

نظر شما