شناسهٔ خبر: 34195273 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خانلرخانی: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالاتر از مسابقات جهانی بود/ عزیزی کار بزرگی مقابل غول انگلیسی انجام داد

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو گفت: با حضور قدرت‌های جهان بدون اغراق سطح مسابقات قهرمانی آسیا از مسابقات جهانی بالاتر بود.

صاحب‌خبر -

پیام خانلرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص پنجمین قهرمانی تیم پاراتکواندو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: قبل از حضور در مسابقات آسیایی، دو هدف داشتیم. ابتدا قصد داشتیم قهرمانی دوره گذشته خود را تکرار کنیم و در ادامه به دنبال این بودیم که در سه وزن المپیکی رنکینگ بچه‌ها را ارتقا دهیم. مسابقات قهرمانی آسیا، یکی از دو رویداد پایانی کسب سهمیه پاراتکواندو بود.

وی گفت: بعد از پایان این رقابت‌ها، مسابقات قهرمانی اروپا که آبان ماه در ایتالیا برگزار می‌شود آخرین رویداد کسب سهمیه پاراتکواندو خواهد بود و پرونده کسب سهمیه از طریق رنکینگ بسته خواهد شد و دیگر امتیازی به ورزشکاران تعلق نمی‌گیرد. شرایط مالی باعث شده بود که ما نتوانیم به مسابقات قهرمانی آفریقا، قهرمانی آمریکا و قهرمانی اقیانوسیه اعزام شویم و این سه رویداد را با توجه به مجوز حضور تیم‌های میهمان در مسابقات قهرمانی قاره‌های دیگر از دست دادیم.

سرمربی تیم پاراتکواندو خاطرنشان کرد: این موضوع کار ما را سخت کرده بود و در کنار آن تمام حریفان بالانشین رنکینگ ما در مسابقات سه قاره دیگر شرکت کرده بودند و باز هم با تیم کامل در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند. اغراق نمی‌کنم اگر بگویم مسابقات قهرمانی آسیا در سطح  مسابقات جهانی و حتی بالاتر بود. خیلی از قهرمانان جهان در آسیا نتیجه را واگذار کردند و نتایج مسابقات اصلا مشخص نبود.

خانلرخانی در خصوص اهداف تیم پاراتکواندو گفت: هدف ما قطعی کردن سهمیه مهدی پوررهنما در وزن 75- کیلوگرم بود که او با کسب مدال طلا و 40 امتیاز سهمیه خود را قطعی کرد. دیگر هدف ما امتیازات کامل سنگین وزن بود که اصغر عزیزی با وجود اینکه از حریفان خود از لحاظ وزنی سبک‌تر بود با غیرت و همت خود مدال طلا را کسب کرد. عزیزی در دور دوم مقابل حریف انگلیسی که رقیب مستقیم او در رنکینگ بود کار بزرگی انجام داد و توانست با شکست غول انگلیسی یک گام بزرگ برای کسب سهمیه بردارد.

وی ادامه داد: امیدوارم عزیزی در مسابقات قهرمانی اروپا نیز موفق به کسب یک مدال خوشرنگ شود تا سهمیه دوم خود را نیز قطعی و برای مسابقات پارالمپیک آماده شویم. واقعا کار بچه‌های ما سخت بود و پوررهنما و عزیزی در اوزان المپیکی و دیگر بچه‌ها در سایر اوزان تلاش زیادی را برای قهرمانی انجام دادند و خدا را شکر به حق خود رسیدند. با نتایجی که در اردن کسب کردیم فشار از روی بچه‌ها برداشته شد و حاشیه امنیت خوبی پیدا کردند.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در خصوص برنامه‌های آینده این تیم به تسنیم گفت: بعد از استراحت کوتاه اردوهای خود را مجددا برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم سهمیه سنگین وزن را نیز قطعی کنیم و با دو سهمیه در المپیک توکیو حضور داشته باشیم. دوست داریم با قطعی کردن دو سهمیه خود برای مسابقات المپیک دیگر کارمان به مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه کشیده نشود و با خیال راحت برنامه‌های خود را برای المپیک پیگیری کنیم.

خانلرخانی گفت: باید از فدراسیون تکواندو، کمیته پارالمپیک، سازمان تیم‌های ملی، لشگری و مهدی احمدی در کادرفنی تیم ملی تشکر کنم. همچنین باید قدردان زحمات بچه‌ها باشم که تا لحظه آخر برای موفقیت جنگیدند تا یک قهرمانی دیگر را به افتخارات خود اضافه کنیم.


انتهای پیام/

 

نظر شما