شناسهٔ خبر: 34183631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه ارومیه:

حضور مسئولان در نماز جمعه همه را به شرکت در این آیین تشویق می‌کند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان باید به موضوع نماز جمعه بیشتر توجه کنند زیرا حضور آنان، همه را شرکت در این آیین عبادی سیاسی تشویق می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: تعابیر قرآن کریم در خصوص نماز جمعه و روایتهای اسلامی نشان از جایگاه والای این فریضه الهی دارد و مسئولان باید تدابیر لازم و جدی برای ترویج این امر الهی در جامعه اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: نماز جمعه تنها مکان برای بیان الزامات دینی و ارائه مباحث روز است و می‌توان از آن برای تحت تأثیر قرار دادن جهان استفاده کرد.
وی بیان کرد: مدیران به امکانات مصلای هم باید توجه کنند و رسیدگی به این امر را در اولویت قرار دهند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان نیز گفت: حراست از قوانین جمهوری اسلامی ایران وظیفه اصلی این شوراست و باید این نعمت عظیم را قدر دانست زیرا اهمیت شورای نگهبان بر همه مشخص است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: پرداخت زکات جزء الزامات دینی است و با توجه به بارندگی‌های مناسب طی سال جاری باید توجه بیشتری به پرداخت زکات شود تا شاهد نزول رحمت الهی باشیم.
وی با اشاره به لزوم رعایت حجاب و عفاف توسط شناگران و گردشگران دریاچه ارومیه، ادامه داد: مسئولان مربوطه نسبت به رسیدگی به وضعیت گردشگران و نیز تفکیک شناگران در دریاچه توجه جدی داشته باشند و از برخی موارد غیرشرعی و غیرقانونی جلوگیری کنند.
وی گفت: مسئولان و دستگاه‌های مربوطه به محدوده‌های گردشگری رسیدگی کنند و توجه به این محل‌ها را مورد تاکید قرار دهند.
نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی و با حضور پرشور مردم و مسئولان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
در حاشیه نماز جمعه این هفته میز خدمت فرماندهی انتظامی و دادگستری آذربایجان‌غربی پاسخگوی سوالات نمازگزاران بود.
۹۹۱۸/۳۰۷۲

برچسب‌ها:

نظر شما