شناسهٔ خبر: 34182595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهبود شرایط فرهنگی و حجاب در مناطق گردشگری مورد توجه متولیان باشد

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:بهبود شرایط فرهنگی و حجاب در مناطق گردشگری مورد توجه متولیان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  ، با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان، حراست از قوانین جمهوری اسلامی ایران را وظیفه اصلی این شورا دانست و اظهار داشت: این نعمت عظیم را شاکریم و اهمیت شورای نگهبان بر همه مشخص است.

وی، در خصوص بیانات رهبر انقلاب در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، عنوان کرد: هم ائمه جمعه و هم مسئولان و مردم باید به این بیامات دقت و عمل کنند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تعابیر استفاده شده در خصوص نماز جمعه در قرآن کریم و روایات اسلامی نشانه جایگاه والای این فریضه الهی است.

وی، ادامه داد: حرام بودن خرید و فروش به هنگام نماز جمعه، ممنوعیت سفر و لزوم همراهی زندانیان برای شرکت در نماز جمعه به هنگام حضور معصوم (ع) به عنوان امام جمعه بیانگر جایگاه و اهمیت این فریضه است.

حجت‌الاسلام قریشی، ۵ مردادماه به عنوان سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت آیت‌الله طالقانی را گرامی داشته و گفت: باید به بیانات رهبر انقلاب در خطبه معروف و در جریان فتنه ۸۸ توجه کنیم که نشان دهنده جایگاه والای نماز جمعه و خطبه‌های این فریضه بوده است.

وی، تاکید کرد: مجلس، دولت، شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر و دیگر دستگاه‌ها چه برنامه و قانونی برای نماز جمعه دارند؟ متاسفانه خدمات مسئولان برای نماز جمعه تاکنون چیزی نشان نمی‌دهد.

امام جمعه ارومیه، در بیان جایگاه نماز جمعه در جامعه امروز نیز بیان داشت: پس از یک هفته فعالیت روزانه مردم، تنها مکان برای بیان الزامات دینی و ارائه مباحث روز است. حتی بزرگان مسیحی گفته‌اند که اگر فرصتی همانند نماز جمعه داشتیم تمام جهان را تحت تاثیر قرار می‌دادیم.

وی، بیان کرد: مسئولان باید به موضوع نماز جمعه توجه کنند و در خصوص حضور در نماز جمعه ریا کنند تا همه تشویق شوند.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: چرا توجهی به امکانات اندک و ناچیز مصلای نماز جمعه نشده است؟ باید مدیران این رسیدگی را به اولویت تبدیل کنند.

وی، پرداخت زکات را جزو الزامات دینی بیان کرد و ابراز داشت: با توجه به بارندگی‌های مناسب طی سال جاری باید توجه بیشتری به پرداخت زکات شود تا شاهد نزول رحمت الهی باشیم.

نماینده ولی، فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش پایانی سخنان خود، به وضعیت دریاچه ارومیه و لزوم رعایت حجاب و عفاف در این محدوده نیز اشاره و عنوان کرد: مسئولان مربوطه نسبت به رسیدگی به وضعیت گردشگران و نیز تفکیک شناگران در دریاچه توجه جدی داشته و از رخ دادن برخی موارد غیرشرعی و غیرقانونی جلوگیری کنند.

وی، ضمن انتقاد از متولیان رسیدگی به محدوده‌های گردشگری، بر لزوم رسیدگی بیشتر به این اوضاع تاکید کرد.

 

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه

نظر شما