شناسهٔ خبر: 34181658 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مروری بر آخرین اخبار و شایعات دنیای فوتبال؛

با وجود اصرار زیدان، انتقال پوگبا به رئال مادرید غیرممکن به نظر می رسد/ غیبت کیه لینی در اردوی آسیایی یوونتوس

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، در شرایطی که تمرینات یوونتوس برای فصل جدید، بیش از یک هفته است که آغاز شده، خبر می‌رسد که جورجو کیه لینی، مدافع و کاپیتان یوونتوس، به خاطر مصدومیت قدیمی اش، نمی‌تواند این تیم را در اردوی آسیا همراهی کند. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، جورجو کیه لینی احتمالاً به خاطر مصدومیتش تیم را در اردوی آسیا همراهی نمی‌کند. یوونتوس روز جمعه قرار است تورین را به مقصد سنگاپور ترک کند، آن‌ها روز یکشنبه در نخستین دیدار پیش فصل به مصاف تاتنهام خواهند رفت و با وجود مصدومیت کیه لینی، احتمالا مریح دمیرال، مدافع ترک‌تبار یوونتوس در کنار ماتیاس ده لیخت فرصت خوبی برای اثبات خود داشته باشند. از طرفی باشگاه میلان برای جذب مریح دمیرال ابراز علاقه کرده است، اما در حال حاضر به گفته دی مارتزیو، هرگونه مذاکره میان طرفین از طرف یوونتوس غیرممکن اعلام شده است. یوونتوس حدود 9 روز در آسیا حضور خواهد داشت و 27 یا 28 جولای احتمالا به ایتالیا بازخواهد گشت. گفتنی است، آرون رمزی، داگلاس کوستا و سامی خدیرا هم احتمالاً یوونتوس را در این اردو همراهی نمی‌کنند، اما آرون رمزی و داگلاس کوستا قرار است تمریناتشان را در تورین پیگیری کنند.

- درحالیکه رقابت سختی میان رم و میلان بر سر جذب جردن ورتو شکل گرفته بود و فیورنتینا قصد داشت با انجام مزایده، این بازیکن را به بالاترین قیمت بفروشد، جانلوکا پتراکی موفق شد ورتو را به طور قرضی به ترکیب تیم فونسکا اضافه کند. به نقل از وبسایت جانلوکا دی مارتزیو؛ انتقال جردن ورتو به رم در مرحله نهایی قرار دارد. او امروز (جمعه) در تست پزشکی شرکت می کند و سپس رسماً بازیکن رم خواهد بود. نکته عجیب در مورد این انتقال، قرضی بودن آن است. رم ابتدا 1 میلیون یورو بابت انتقال قرضی ورتو به فیورنتینا می پردازد و سپس در تابستان آینده، خرید این بازیکن با 16 میلیون یورو اجباری خواهد بود. 2 میلیون یورو نیز به صورت پاداش در نظر گرفته شده است. بنابراین انتقال این هافبک 26 ساله فرانسوی به رم 17+2 میلیون یورو هزینه خواهد داشت که بسیار کمتر از 25 میلیون یوروی مدنظر فیورنتینا است. قرارداد ورتو با رم 5 ساله است و در هر فصل 2.5 میلیون یورو دستمزد می گیرد. جانلوکا پتراکی موفق شد همچون جانلوکا مانچینی، جردن ورتو را نیز به طور قرضی به ترکیب رم اضافه کند تا ضمن صرفه جویی در هزینه های فصل آتی، از این مبلغ برای انجام سایر خریدها استفاده کند.

- درحالیکه بارسلونا دو روز پیش بند بازخرید 4 میلیون یورویی مارک کوکوریا از ایبار را فعال کرده بود، این بازیکن بلافاصه از لیست بارسلونا خارج و راهی ختافه شد. با تایید باشگاه بارسلونا؛ مارک کوکوریا با قراردادی قرضی و یک ساله راهی ختافه شده است. ختافه می تواند در پایان فصل آینده در ازای 6 میلیون یورو، بند خرید او را فعال کند. در صورت دائمی شدن قرارداد کوکوریا با ختافه، اگر این بازیکن به باشگاه دیگری فروخته شود، 40% از مبلغ فروش به بارسلونا خواهد رسید.

- دو باشگاه یوونتوس و بنفیکا بر سر انتقال ماتیا پرین به توافقی 15 میلیون یورویی رسیده بودند اما در آزمایش پزشکی بنفیکا مشخص شد ماتیا پرین با مشکلات بدنی روبرو است که این موضوع احتمال لغو انتقال را مطرح کرد. به گزارش وب سایت بنفیکا، آزمایش‌ پزشکی ماتیا پرین نشان داد که فرایند ریکاوری او از مصدومیت شانه، طولانی‌تر از چیزی است که پیش بینی می‌شد و وی باید به مدت چهار ماه در باشگاه یوونتوس، فرایند درمانی خود را تکمیل کند. با توجه به توافق تیم‌ها و بازیکن، انتقال هنوز لغو نشده و پس از سپری شدن دوره چهار ماهه ریکاوری، انتقال پرین به بنفیکا نهایی خواهد شد.

- انتقال پل پوگبا، ستاره منچستریونایتد به رئال مادرید عملا غیرممکن است. به گزارش خوزه فلیکس دیاز از مارکا، امروز فلورنتینو پرز در کنار دست راستش، میگل آنخل سانچز در کمپ تمرینی رئال مادرید در مونترال کانادا با زین الدین زیدان ملاقات کردند. ملاقاتی که یک ساعت و نیم طول کشید. ملاقاتی که مشخصا برای سبک و سنگین کردن وضعیت تیم در نقل و انتقالات برگزار شد و به کارهایی پرداخت که هنوز انجام نشده‌اند. به خصوص در بحث خروجی‌ها و فروش‌ها که مادرید بازیکن مازاد زیاد دارد. زیدان از چندی پیش خبر دارد که خرید بازیکن مورد علاقه‌اش، پل پوگبا عملا غیرممکن است. منچستریونایتد هیچ تمایلی به فروش این ستاره فرانسوی نشان نداده و در آخرین اقدامش، برچسب 200 میلیون یورویی روی او زده است. زیدان باشگاه را درک می‌کند و اگرچه علاقه زیادی به پوگبا دارد ولی تقریبا قید او را زده است. پوگبا به رئال مادرید نمی‌آید مگر اینکه اتفاقی نادر در روزهای باقی مانده رخ بدهد. زیدان اما در یک حرف، کاملا شفاف است و آن هم لزوم تقویت خط میانی تیم است. در طول فصل نمی‌توان با تنها تکیه بر کروس، کاسمیرو، جوان خامی به نام فدریکو والورده و احتمالا مودریچ - که پیشنهادهای زیادی دارد - از موانع به سلامت عبور کرد. از طرفی زیدان تمایلی به کار با هامس هم ندارد. باشگاه اخیرا به زیزو پیشنهاد کرده روی گزینه حفظ سبایوس دوباره فکر کند. بازیکنی که پس از درخشش در یورو زیر 21 ساله‌ها، به طور جدی مدنظر آرسنال و تاتنهام قرار دارد. ایسکو یکی دیگر از بازیکنان فروشی رئال مادرید است که حتی اگر بماند هم از نظر زیدان یک هافبک تخصصی نیست. بنابراین لازم است هافبک جدیدی خریداری شود. نام فن ده بیک و اریکسن هنوز روی میز است.

- تیاگو موتا، هافبک سابق پاری سن ژرمن از انتقال احتمالی ایوان راکیتیچ به این تیم استقبال کرد. راکیتیچ 31 ساله شاید آخرین روزهای حضورش در بارسا را سپری می‌کند. تابستان سال پیش پاری سن ژرمن به شدت خواهان جذب او بود و پیشنهاد قابل توجهی هم به بارسا داد که رد شد. در اواسط فصل گذشته بود که خبر رسید اینتر به طور جدی این بازیکن را می‌خواهد و حتی با او به توافق شخصی هم رسیده است ولی ماجرا هیچ گاه از این جدی‌تر نشد. حالا اما صحبت از قربانی شدن راکیتیچ در ازای بازگشت نیمار به بارسلونا است. امروز اسکای آلمان مدعی شد بارسا مایل است دو بازیکن - که یکی از آنها احتمالا راکیتیچ باشد - به علاوه 100 میلیون یورو را برای خرید نیمار به پی اس جی واگذار کند. موتا از انتقال نایب قهرمان جهان به پارک ده پرنس استقبال می‌کند.
به گزارش موندو دپورتیوو، موتا که اخیرا با توافقی دو طرفه از هدایت یکی از تیم‌های پایه پی اس جی کنار رفت، درباره راکیتیچ می‌گوید: در روزنامه‌ها خوانده‌ام که احتمال دارد راکیتیچ به پاری سن ژرمن برود و در این رابطه صحبت‌هایی صورت گرفته است. نمی‌دانم او به پاریس می‌آید یا اصلا تمایلی به این انتقال دارد یا خیر. ولی راکیتیچ واقعا بازیکن بزرگی است. او هافبکی باهوش با کیفیت بالا است که تجربه بی نظیری دارد و به بازی در بازی‌های بزرگ عادت دارد. اگر پاری سن ژرمن او را بخرد، می‌تواند از روز اول روی او حساب کند چون راکیتیچ نیازی به زمان برای تطابق و هماهنگی با تیم جدیدش نخواهد داشت. او خریدی مطمئن خواهد بود. در مقام مقایسه با کروس که بیشتر یک شماره 8 است، راکیتیچ هم می‌تواند در این پست بازی کند و هم هافبک تدافعی باشد. در بارسلونا دیدیم که وقتی بوسکتس نیست، راکیتیچ جای او را پر می‌کند.

- ژان میشل سری، هافبک ساعل عاجی باشگاه فولام به گالاتاسارای ترکیه پیوست. به گزارش سایت رسمی باشگاه گالاتاسارای، ژان میشل سری، هافبک باشگاه فولام به صورت قرضی و با حق خرید اختیاری بازیکن جدید اصلان ها به حساب خواهد آمد. میشل سری که فصل گذشته با مبلغ 30 میلیون یورو از نیس راهی انگلیس شد، پیش‌تر مورد توجه باشگاه هایی چون بارسلونا و آاس رم و حتی میلان قرار گرفته بود. هنوز جزئیات دقیقی از این انتقال به بیرون درز نکرده است.

- یورگن کلوپ، سرمربی باشگاه لیورپول اذعان کرد که حداقل تا پایان قرارداد خود در این تیم خواهد ماند. مالکان لیورپول در صحبت های خود مدعی شده اند که سرمربی آلمانی تا هر زمانی که خودش بخواهد، می تواند در جمع قرمزها فعالیت کند. کلوپ در سال 2016 قرارداد 6 ساله ای با لیورپول امضا کرد و اکنون سه فصل دیگر از قراردادش با لیورپول باقی مانده است. با این حال او اکنون نمی خواهد به آن زمان فکر کند و شرایط فعلی را خیلی خوب می بیند.
به نقل از دیلی میل، سرمربی آلمانی در خصوص آینده خود بیان کرد: حداقل تا وقتی قرارداد دارم از لیورپول جدا نمی شوم. این دیدگاه من است و به همین دلیل قراردادها اهمیت دارند. مالکان کار مرا دوست دارند و من نیز کار آنها را می پسندم. عاشق تیمم هستم. ملوود فوق العاده است. مشتاقم به زمین تمرین جدید در کرکبی بروم. در واقع همیشه یک قدم برای جلو رفتن وجود دارد. همه ما می خواهیم گذشته و سنت ها را حفظ کنیم ولی باید نگاهی رو به جلو نیز داشته باشیم. چیزی که مهم است، نگرش ماست. البته شما نمی توانید این قدم را برای 3-4 سال بعد بردارید و مثلا بگویید تا فلان سال در لیورپول هستم. فقط می توان گفت که حداقل تا پایان قرارداد آنجا هستم.

- ناپولی برای خرید نیکولاس پپه اصرار دارد. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، لیل در صورت رسیدن پیشنهادی مناسب، با فروش نیکولاس پپه به ناپولی مخالفتی ندارد. لیل به آدام اوناس، وینگر الجزایری ناپولی علاقه‌مند است و ورود او به معامله می‌تواند از قیمت فروش پپه به ناپولی بکاهد. در واقع ناپولی با پیشنهادی 60 الی 65 میلیون یورویی به علاوه آدام اوناس، می‌تواند پپه را از لیل به خدمت بگیرد. با این وجود، مانع مهم این انتقال، گرفتن پاسخ مثبت بازیکن است چرا که خود پپه و ایجنت او در خصوص رفتن به ناپولی تردید دارند و در حال بررسی پیشنهادات تیم‌های انگلیسی و البته پاری سن ژرمن هستند. با این وجود ناپولی و لیل به مذاکرات ادامه می‌دهند و حالا پپه برای ناپولی صرفا یک رویای نقل و انتقالاتی نیست.

- قرار بود امروز انتقال 15 میلیون یورویی ماتیا پرین از یوونتوس به بنفیکا رسمی شود اما آزمایش‌های پزشکی نشان داد دوری این دروازه‌بان ایتالیایی از میادین، طولانی تر از حد انتظار خواهد بود. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، به دلیل مشکل بدنی پرین، مذاکرات بنفیکا و یوونتوس برای نهایی کردن فوری قرارداد، متوقف شد. بنفیکا می‌خواست مفاد قراردادی که به توافق دو طرف رسیده بود را تغییر دهد. در واقع بنفیکا قصد داشت فرمول خرید دائمی پرین را به فرمول انتقال قرضی به همراه حق خریدی که با تعداد بازی مشخص اجباری شود، تغییر دهد. دو باشگاه در حال بحث بر سر این موضوع بودند که بنفیکا در بیانیه‌ای اعلام کرد میزان دوری پرین از میادین بیش از حد انتظار آن‌هاست و این موضوع باعث تعجب یوونتوس شد. رییس بنفیکا از یوونتوس بابت زمان انتشار این بیانیه عذرخواهی کرد و فردا دوباره یوونتوس و بنفیکا بر سر انتقال پرین مذاکره خواهند کرد. در همین حال، این دروازه بان 26 ساله در پرتغال خواهد ماند چرا که پورتو هم وضعیت او را زیر نظر دارد. اگر فردا یوونتوس و بنفیکا در مذاکرات به نتیجه نرسند، آن‌گاه پورتو می‌تواند شانس اصلی خرید پرین باشد.

- میلان در خط حمله ممکن است با تغییرات مهمی مواجه شود. آن ها به آنخل کوریا از اتلتیکو مادرید علاقه جدی دارند. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، ژرژ مندس، سوپر ایجنت دنیای فوتبال، نقشی محوری در دومینوی خط حمله روسونری ایفا می کند. میلان می خواهد آنخل کوریا را به خط حمله‌اش اضافه کند که قیمتی نزدیک به 55 میلیون یورو دارد اما مندس در حال تلاش است تا این انتقال را به سود روسونری به سرانجام برساند. گفتنی است احتمال می رود خود بازیکن جواب بله را داده و میلان را از بابت این انتقال مطمئن کرده باشد. در سوی دیگر آندره سیلوا می تواند به موناکو و پاتریک کوترونه به وولورهمپتون منتقل شود. هر سه انتقال را مندس زیر نظر دارد.

- درحالیکه همه چیز برای انتقال ویلیام سالیبا، مدافع 18 ساله سن اتین به آرسنال آماده بود، به یکباره تاتنهام قصد داشت این بازیکن را هایجک کند. این اقدام تاتنهام به سرانجام نرسید چراکه خودِ بازیکن خواهان انتقال به آرسنال است. به نقل از فابریتزیو رومانو؛ هایجک تاتنهام موفق نبود چراکه ویلیام سالیبا طبق اعلام قبلی خواهان پیوستن به آرسنال است. بازیکن تصمیم نهایی خود را گرفته و می خواهد با پیراهن توپچی ها به میدان برود. آرسنال حتی پس از ورود تاتنهام به این قضیه نسبت به خرید سالیبا مطمئن بود و حالا با موافقت بازیکن، هیچ مانعی بر سر انتقال او به تیم امری وجود ندارد. در حال حاضر فقط اعلام رسمی باشگاه آرسنال برای نهایی شدن این انتقال باقی مانده است. ارزش انتقال سالیبا به آرسنال 25 میلیون یورو به اضافه پاداش است. او قراردادی 5 ساله با آرسنال امضا می کند اما طبق توافق انجام شده، وی یک فصل دیگر به طور قرضی در سن اتین خواهد ماند و در تابستان 2020 به جمع توپچی ها اضافه می شود.

نظر شما