شناسهٔ خبر: 34162472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید استاندار گلستان بر فرآوری محصولات کشاورزی و پرهیز از خام‎فروشی

استاندار گلستان گفت: خام‎فروشی محصولات کشاورزی همانند خام‎فروشی نفت روش درستی نیست و دارای ایراد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس شامگاه چهارشنبه در جمع صنعتگران استان گلستان، با اشاره به خسارت یک هزار و 700 میلیارد تومانی سیلاب به زیرساخت‌های استان اعم از تأسیسات آبی، برق، جاده و ... اظهار کرد: براساس تخصیص اعتبار خسارت به این بخش جبران می‎شود و بازسازی آنها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیر سد نرماب در کاهش خسارات ناشی از سیل تصریح کرد: در صورتی که سد نرماب تکمیل می‎شد در سیل اخیر بخش عمده‎ای از خسارات وارده کاهش می‎یافت.

* تکمیل سد نرماب می‎توانست 50 درصد خسارات ناشی از سیل را کاهش دهد

استاندار گلستان محدودیت‎های اعتباری را مانع تکمیل سد نرماب دانست و ابراز کرد: تکمیل و آبگیری سد نرماب در سال‎های گذشته با 150 میلیارد تومان اعتبار قابل انجام بود اما متأسفانه این اقدام صورت نگرفت و در حال حاضر برای ساخت مخزن سد نرماب به یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حق‎شناس تأکید کرد: تکمیل سد نرماب می‎توانست 50 درصد خسارات ناشی از سیل را کاهش دهد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‎های فراوان استان گلستان در بخش کشاورزی متذکر شد: باید خام‎فروشی برخی محصولات کشاورزی مانند گندم، کلزا و ... که استان گلستان در تولید آنها جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‎شود کنار گذاشته شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه تولیدکنندگان باید از مزیت نسبی موجود در استان گلستان بهره ببرند و محصولات کشاورزی را به محصول نهایی تبدیل کنند، بیان کرد: بسیاری از مشکلات با قوی شدن اقتصاد از بین می‎رود، خام‎فروشی محصولات کشاورزی همانند خام‎فروشی نفت روش درستی نیست و دارای ایراد است.

* افزایش نرخ بیکاری استان گلستان در بهار امسال

حق‎شناس به افزایش نرخ بیکاری استان گلستان در بهار امسال اشاره و تأکید کرد: متأسفانه بخش فراوانی از محصولات کشاورزی تولید شده در گلستان بدون فرآوری به استان‌های دیگر صادر می‌شود که خام‎فروشی و عدم توجه به ظرفیت‎های استان در این بخش موجب افزایش نرخ بیکاری گلستان در سه ماه نخست سال جاری شده است و نرخ بیکاری را دو رقمی کرده است.

>انتهای پیام/83018/

نظر شما