شناسهٔ خبر: 34155433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار : خام فروشی مانع توسعه کشاورزی گلستان است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: شتاب بخشی مسیر توسعه بخش کشاورزی استان نیازمند پرهیز از خام فروشی محصولات زراعی و حرکت به سمت رونق هر چه بیشتر صنایع تبدیلی است.

صاحب‌خبر -

هادی حق‌شناس روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در گرگان اظهار داشت: نبود واحدهای فرآوری محصولات زراعی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از این محصولات، یکی از خلاءهای مهم بخش کشاورزی و ضرورت مهم استان برای دست یافتن به درآمد بیشتر و فراهم کردن فرصت‌های شغلی جدید است.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان استان باید تلاش کنند به جای خام فروشی و رضایت به سود پایین، از مزیت تولید فراوان و متنوع محصولات کشاورزی در استان استفاده کرده و با تبدیل آن به محصول جدید، درآمد بیشتری برای استان ایجاد کنند.

استاندار گلستان افزود: در حال حاضر بخش زیادی از محصولات کشاورزی استان بدون فرآوری به مناطق دیگر فرستاده می‌شود که این آمار باید با راه اندازی صنایع جدید به حداقل برسد.

حق شناس به تلاش دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و مهم گلستان مانند سد نرماب اشاره کرد و گفت: این سد قرار بود سال ۹۵ آبگیری شود اما با پیشرفت فیزیکی فعلی برای بهره برداری به ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

وی بیان کرد: این سد ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب معادل حجم سدهای گلستان، بوستان و وشمگیر را دارد که اگر تکمیل می‌شد دست کم ۵۰ درصد خسارت سیل کاهش می‌یافت.

در این مراسم از صنعتگران و تولیدکنندگان برتر گلستان تقدیر شد.

نظر شما