شناسهٔ خبر: 34161163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزیدگان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

بیستمین سالگرد تاسیس نخستین خانه صنعت و معدن و تجارت کشور در تبریز از برگزیدگان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی تجلیل بعمل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس نخستین خانه صنعت و معدن و تجارت کشور در تبریز؛ از ۵۲ نفر از مدیران واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان و پیشکسوتان برگزیده صنعتگر آذربایجان‌شرقی قدردانی شد.

«محمدحسین باقری» رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی عصر امروز در این مراسم اظهار داشت: اکنون انقلاب اسلامی به بلوغ کامل رسیده و جایگاه خاصی در جهان دارد؛ همزمان با آغاز گام دوم انقلاب مسؤولیتی سنگینی بر عهده صنعتگران قرار دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد با تلاش‎های روزافزون صنعتگران، با استفاده از دانش داخلی و در سایه حمایت‎های همه جانبه دولت بتوانیم به هدف نهایی خود یعنی خودکفایی در همه زمینه برسیم.

همچنین «یونس ژائله» رئیس اتاق بازرگانی تبریز در سخنانی با تأکید بر این‌که باید تعارف را کم کنیم و همه دست به دست هم دهیم تا موانع تولید و پیشرفت صنعت را رفع کنیم، گفت: یکی از مواردی که دنبال می‎شود بحث تامین نقدینگی واحدهای تولیدی استان است.

وی ادامه داد: امروز تعداد زیادی از بانک‎های استان در امر سرمایه‌گذاری،مشارکت در تولید و تسهیلات‌دهی بسیار ضعیف عمل می‎کنند؛ درست نیست این بانک‌ها منابع استان را جمع و در سایر استان‌ها هزینه کنند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: 33 درصد منابع استان در بانک خصوصی‌ و ‎ 67 درصد در بانک‎های دولتی است؛ در حالی که تنها 52 درصد تسهیلات به تولید و کشاورزی داده شده است؛ باید منابع استان را صرف تولید کنیم.

ژائله با اشاره به این‌که اگر ترزیق نقدینگی به بدنه صنعت نباشد، شاهد خشکسالی شدید در بخش صنعت خواهیم بود، افزود: اگر بانک ها سرمایه در گردش تزریق نکنند، هیچ اتفاقی در استان نخواهد افتاد؛ برای حضور در بازارهای جهانی باید به ماشین‌آلات و تکنولوژی مدرن دنیا تجهیز شویم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان این‌که برای حضور در بازارهای منطقه‌ای بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، ادامه داد: قراراد جدیدی در دولت روحانی با روسیه امضا کردیم و این امر فرصت طلایی برای بزرگ کردن بازارهای صادراتی است؛ باید برای بازار 300 میلیونی روسیه آماده باشیم.

نظر شما