شناسهٔ خبر: 34161417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر صمت:

ثبت سفارش کالاهایی که مشابه داخلی دارند؛ ممنوع است

مقیمی گفت: ثبت سفارش کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود ممنوع و یا بسیار محدود خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «فرشاد مقیمی» عصر امروز(۲۶ تیر) در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن که در سالن همایش های بین المللی خاوران تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه‎ای از سوی دشمنان به ما تحمیل شده اما وزارت صمت با تمام قوا در کنار صنعتگران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل اتاق فکر تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مسائل و چالش های موجود مواد اولیه پتروشیمی است که در داخل کشور هم تولید می‌شود، باید با شرایط بهتر این مواد اولیه تامین شود.

وی ادامه داد: در حوزه مواد پتروشیمی در سال 96 حدود 6.7 میلیون تن تولید و در سال 97 حدود 6.6 میلیون تن تولید داشتیم؛ میزان صادرات مواد پتروشیمی ما در سال 96 حود صادرات 3 هزار و  698 تن و در سال 97 حدود 3 هزار و 595 تن بوده است.

مقیمی تصریح کرد: در سال 96 میزان تقاضای مواد پتروشیمی 5 میلیون و 600 هزار تن بود که این رقم در سال 97 تقریبا به دو برابر رسید تلاش داریم تقاضا را مدیریت کنیم و بر عرضه کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این‌که حداکثر تا دو ماه دیگر آرامش کامل را در بورس برای تامین مواد اولیه پتروشیمی ایجاد خواهیم کرد، گفت: ثبت سفارش کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود ممنوع و یا بسیار محدود خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تجربه نشان داده بیشترین نرخ توسعه صنعتی در شرایط تحریم اتفاق افتاده است؛ برای رفع موانع تولید و رونق آن با پیشنهاد وزارت صمت سه قانون در سال 97 به تصویب سه قوه رسیده است.

نظر شما