شناسهٔ خبر: 34151706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید :

تقویت نقدینگی صنایع با ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام هدفگذاری شد

سمنان- ایرنا- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارایه ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی در سال ۹۸ پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

میثم زالی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با جمعی از فعالان‌اقتصادی سمنان در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اگر بانک مرکزی طرح مصوب اعطای این میزان اعتبار به واحدهای تولیدی را محقق کند، بخش قابل توجهی از مشکلات بنگاه های اقتصادی امسال برطرف می شود.

وی ادامه داد: دولت برای بازگرداندن ۱۰۰ درصدی واحدهای صنعتی نیمه فعال به چرخه تولید در سال ۹۸ برنامه دارد و بازگشت به چرخه تولید واحدهای صنعتی راکد که تولیدات آنها در راستای شعار «ساخت داخل» باشد در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲ هزار و ۲۶ واحد صنعتی در سال های گذشته توسط بانک های عامل کشور تملیک شد که باید برای آزادسازی این واحد از تملک بانک‌ها اقدام کرد.

زالی تصریح کرد: وظیفه بانک های عامل بنگاه‌داری نیست و باید هرچه سریع‌تر برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید اقدام شود.

وی افزود: مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از خرداد ۹۷ جنبه قانونی گرفت و کارگروه های استانی این ستاد از اختیارهای کافی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ برخوردار هستند.

زالی اضافه کرد: استانداران به عنوان نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت اختیارهای کافی برای گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی دارند و باید بنگاه های اقتصادی از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با پیشنهاد این ستاد و تصویب در نشست سران قوا، مصوبه تقسیط بدهی مالیاتی ماده ۱۶۷ مالیات مستقیم از سه سال به پنج سال افزایش یافت.

در این آیین، جمعی از فعالان اقتصادی استان سمنان در رابطه با مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مباحثی مطرح کردند، در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

نظر شما