شناسهٔ خبر: 34149815 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری ۸ رویداد سالانه حوزه ارتباطات در ۴ کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به تفاهم رسیدیم ۸ رویداد سالانه داشته باشیم که در هرکشور دو رویداد برگزار شود و کمیته ویژه‌ای برای تشکیل مرکز حمایت از نوآوری ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌ دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس مطبوعاتی اجلاس چهارجانبه ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان که ظهر امروز در عمارت کلاه فرنگی برگزار شد، گفت: طی یک سال اخیر با وزرای ارتباطات این سه کشور برای رسیدن به اهداف مشترک در ارتباط هستیم.

وی افزود: هدف ما ایجاد یک بازار مشترک در حوزه اقتصاد دیجیتال است، چرا که بخش عمده‌ای از اقتصاد دنیا به اقتصاد دیجیتال مربوط است.
آذری جهرمی اضافه کرد: نخستین جلسه این اجلاس در باکو بود که یکی از اهداف آن، ایجاد مرکز حمایت از نوآوری و خلاقیت‌هاست که این مرکز در حال تشکیل است.
آذری جهرمی گفت: به تفاهم رسیدیم ۸ رویداد سالانه داشته باشیم که در هرکشور دو رویداد برگزار شود و کمیته ویژه‌ای برای تشکیل مرکز حمایت از نوآوری ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: در مذاکرات چهارجانبه با وزرای ارتباطات کشورهای روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان تمامی حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستورکار قرار گرفته است و موضوعاتی نظیر فیبرهای نوری بین کشورها، فعالیت‌های فضایی، ارتباطات بین‌الملل و توسعه صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات بررسی شده تا بتوان از حوزه‌های مشترک در این 4 کشور استفاده کرد.

وی افزود:‌ در موضوعاتی نظیر موتور جستجو و سیستم عامل که دستورکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران است، در این اجلاس نیز مورد بحث قرار گرفته تا بتوان با کمک آنها فعالیت مشترک انجام شود، با این کار شرایط طوری تسهیل می‌شود که بخش خصوصی نیز بتواند به راحتی فعالیت کند. 

آذری جهرمی در ادامه گفت: همچنین در این اجلاس به برقراری رویدادهای مشترک، تبادل تجربه و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک نیز تاکید شده است. همچنین در گام اول به دنبال ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی هستیم و باید میزان تبادل فناوری بین کشورها با آمار و ارقام صحیح مورد بررسی دقیق قرار بگیرد تا بر اساس آن بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم. 

وی گفت: همچنین تفاهم برای برگزاری رویدادهای مشترک و تاسیس مرکزی برای نوآوری و خلاقیت شکل گرفته و کارگروه‌های لازم برای بررسی آن تشکیل می‌شود.

اجلاس چهارجانبه به منظور گسترش فعالیت‌های اقتصادی از صبح امروز و با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کنستانتین ناسکوف وزیر ارتباطات روسیه، عمر عبدالله کارگوزاغلو رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات ترکیه و رامین قلی‌زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان در ساختمان وزارت اطلاعات و عمارت تاریخی کلاه فرنگی برگزار شد.

این نشست به منظور فعالیت‌های مشترک این 4 کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال برگزار شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما