شناسهٔ خبر: 34146882 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

تولد اولین نوزاد اردبیلی با روش درمان ناباروری

صاحب‌خبر -

با تداوم فعالیت‌های درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اولین نوزاد پسر به روش درمان ناباروری IVF در اردبیل متولد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام این خبر افزود: امروز شاهد به ثمر نشستن زحمات مجموعه مسئولان و متخصصان دانشگاه در حوزه درمان ناباروری به روش IVF و سایر روش‌های علمی بودیم.
محمدرضا رضایی بنا با بیان اینکه انجام این فعالیت‌ها از سال ۹۷ در اردبیل کلید زده شد، ادامه داد: زیرساخت‌های فنی، تجهیزاتی و علمی از ابتدای سال گذشته تکمیل و خدمات لازم براساس استانداردهای جهانی و کشوری بر روی زوج‌های نابارور شروع شد و در حال حاضر نتایج ارزشمند آن را شاهد هستیم ضمن اینکه امیدواریم سایر موارد نیز به بار بنشیند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون تعداد ۸۰۰ پرونده در مرکز ناباروری دانشگاه تشکیل شده است، یادآور شد: در این مرکز خدمات ناباروری به روش‌های مختلف زیر نظر متخصصان رشته‌های زنان، ارولوژی، پاتولوژی، آزمایشگاه و جنین شناسی ارائه می‌شود.

وقوع ۵ مورد کودک آزاری توسط والدین در آذربایجان غربی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی از وقوع پنج مورد کودک آزاری در استان طی سالجاری خبر داد.
مهرداد مطلبی افزود: در این راستا حضانت چهار کودک مورد آزار و اذیت دیده پس از انجام مراحل قانونی به بستگان یا جد پدری واگذار شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۹ مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی نگهداری کودکان بی سرپرست در استان فعالیت دارد ادامه داد: در این مراکز ۳۴۹ کودک صفر تا ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می شود.
وی خاطرنشان کرد: شماره تماس اورژانس اجتماعی ۱۲۳ است که برای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ارائه خدمات می کند که در صورت ارائه گزارش کودک آزاری، تیم سیار اورژانس اجتماعی به محل اعزام و ضمن بررسی موضوع در صورت ورود به محل جهت ارائه خدمات و انتقال کودک در اسرع وقت هماهنگی های لازم را با نیروی انتظامی و دادسرا انجام و با اخذ مجوز قضائی کودک آسیب دیده به مراکز انتقال داده می شوند.

نظر شما