شناسهٔ خبر: 34122084 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

شریعتمداری خبر داد؛

اخذ مجوز مشاغل خانگی توسط ۲۷۰ هزار نفر

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته ۲۷۰ هزار نفر موفق به اخذ مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های گوناگون شدند و ۶۷ هزار نفر از تسهیلات بخش مشاغل خانگی بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، محمد شریعتمداری ،  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: مشاغل خانگی نه فقط در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه قرار دارند و مشاغل و رسته‌های مختلفی اعم از نویسندگی، مشاوره حقوقی، مربی سلامت، مدیریت بازار، تحلیل گری و بازاریابی را شامل می‌شود.

وی گفت در دوره‌هایی که جوانان در حال گذراندن خدمت سربازی هستند فرصت خوبی است که از این طریق هم مهارت آموزی داشته باشند و هم بعد از سربازی توسط آنها مشاغلی در این حوزه راه اندازی شود.

*اخذ مجوز مشاغل خانگی توسط ۲۷۰ هزارنفر

شریعتمداری تاکید کرد ما تلاش کردیم موضوع مشاغل خانگی را که از مباحث مهم در توسعه اقتصاد و رونق تولید و اشتغال است گسترش دهیم و در این راستا سال گذشته ۲۷۰ هزار نفر موفق به اخذ مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های گوناگون شدند و ۶۷ هزار نفر از تسهیلات بخش مشاغل خانگی بهره مند شدند.

*اشتغال خانگی ۹۲ هزار نفر در سال گذشته

به گفته وزیر کار، در طول سال گذشته جمعاً ۹۲ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان‌های مختلف مشغول کار شده‌اند و گام‌ها در این زمینه باید بلندتر برداشته شود.

وی تصریح کرد: طرح مشاغل خانگی با همکاری نهاد توسعه‌ای جهاد دانشگاهی در نه استان پایلوت و با مطالعه‌ای که در ۲۱ استان کشور صورت گرفت به اجرا در آمد که امیدواریم در سال ۹۸ با کمک نهاد توسعه‌ای جهاد دانشگاهی و پیشران‌های موجود توانمندسازی و آموزش متقاضیان مشاغل خانگی به شکل مطلوبی انجام گیرد و با بازاریابی و شبکه سازی و برند سازی در حوزه مشاغل خانگی موفقیت‌های بیشتری به دست آوریم.

نظر شما