شناسهٔ خبر: 34082729 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان ۱۵ درصد از عملیات رفت حجاج تا به امروز

دهقانی زنگنه گفت: با انجام ۵۴ پرواز تا پایان روز گذشته ۱۵ درصد از عملیات پرواز‌های رفت حجاج درسال ۹۸ به پایان رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تورج دهقانی زنگنه مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اعزام حجاج از ۱۷ تیر در ۴ فرودگاه امام خمینی، اهواز، زنجان و یزد آغاز شد، گفت: پیش از آغاز عملیات حج دو پرواز تمامی کارکنان و خدمه حجاج را به شهر مدینه اعزام کرده بود.
 
دهقانی زنگنه گفت: با انجام ۵۴ پرواز تا پایان روز گذشته ۱۵ درصد از عملیات پرواز‌های رفت حجاج درسال ۹۸ به پایان رسید.

دهقانی زنگنه با اشاره به اینکه ۸۶ هزار و ۵۵۰ حاجی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مدینه و جده اعزام می‌شود گفت: طول مدت زمان کل عملیات رفت حجاج ۳۳ روز است که از ۱۷ تیر آغاز و تا ۱۴ مرداد ماه ادامه دارد و مدت زمان عملیات برگشت حجاج هم ۲۳ روز است که از ۲۶ مرداد ماه آغاز و تا ۱۷ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه‌های پروازی ۱۹ ایستگاه است گفت: تاریخ شروع اعزام حجاج از شهر زنجان هفدهم تیر ماه بوده و مدت زمان اعزام حجاج ۲ روز بوده و تعداد حجاج اعزام شده ۵ هزار و ۴۳۱ نفر در قالب ۶ پرواز بوده و در اعزام حجاج این شهر هیچ تاخیری وجود نداشته است. همچنین میزان بار حمل شده در این شهر ۳ هزار و ۹۷۱ کیلو گرم بوده است.

دهقانی زنگنه افزود: حجاج اعزام شده در شهر خوزستان و اهواز هم از هفدهم تیر ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تعداد زائران اعزام شده ۳ هزار و ۹۱۴ نفر در قالب ۱۶ پرواز بوده است و میزان بار حمل شده ۵ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم بوده و میزان تاخیر پرواز‌ها در این شهر ۱۴ دقیقه بوده است.

وی به اعزام حجاج از شهر ساری هم اشاره کرد و گفت: تاریخ شروع عملیات حجاج در شهر ساری از روز گذشته بوده و همچنان ادامه دارد و تا به امروز ۵۱۹ زائر در قالب ۲ پرواز انجام شده و میزان بار حمل شده هم ۶ هزار و ۸۶۰ کیلوگرم بوده است.

دهقانی زنگنه تاکید کرد: تا به امروز ۳ هزار و ۹۰۰ زائر از استان گلستان طی ۶ روز در قالب ۱۶ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده‌اند و در استان اصفهان هم تا به امروز ۷ هزار زائر در قالب ۳۱ پرواز و در طی ۱۲ روز به جده و مدینه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: در فرودگاه امام خمینی هم تاریخ شروع عملیات از هفدهم تیر ماه بوده و همچنان ادامه دارد و تا به امروز ۳ هزار و ۶۵۵ زائر در قالب ۱۴ پرواز اعزام شده و تا به امروز ۷۱ هزار و ۵۸۱ کیلوگرم بار حمل شده است.

دهقانی زنگنه به آمار کلی اعزام حجاج هم اشاره کرد و گفت: تا ساعت ۲۴ تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۳ هزار و ۵۲۹ زائر در قالب ۵۴ پرواز اعزام شده و تا کنون ۲۴۷ هزار و ۱۶۷ کیلوگرم بار حمل شده است.
 

میانگین تاخیر حجاج به ۹ دقیقه رسید

وی گفت: تا به امروز ۲۸۶ ساعت پرواز برای حجاج با میانگین تاخیری ۹ دقیقه انجام شده و ما در طی این مدت ۱۵ درصد از حجاج را عازم مدینه و جده کرده‌ایم.
 
دهقانی زنگنه با اشاره به اینکه برخی از دلایل تاخیر حجاج مربوط به مسائل برون سپاری است گفت: بیشترین میانگین تاخیر پرواز‌ها مربوط به فرودگاه امام خمینی با ۱۸ دقیقه بوده است و به دلیل آنکه هواپیما‌ها باید از ترمینال ۱ به ترمینال سلام هدایت شوند بخشی از تاخیر‌ها قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به اینکه کشور عربستان برخورد بسیار خوب و محترمانه‌ای با حجاج ایرانی داشته‌اند گفت: تا به امروز برخورد سیاسی بابت اعزام حجاج به ما اعلام نشده و خوشبختانه ایران هم مشکلات تکنیکی جهت مراجعه به کشور عربستان در انجام پرواز حجاج نداشتیم.

دهقانی زنگنه گفت: زائران می‌توانند آخرین اطلاعات مربوط به پرواز‌های خود را از طریق وبسایت هما به نشانی www.iranair.com دریافت کنند و با زائران اعزامی از فرودگاه امام خمینی هم می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۵۱۵۱ آخرین اطلاعات پروازی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما