شناسهٔ خبر: 34082692 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد

معرفی برگزیدگان جشنواره چلچراغ آسمانی

مراسم پایانی جشنواره چلچراغ آسمانی با معرفی برگزیدگان این جشنواره برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه انسان‎ها باید قرآن را بفهمند و به آن عمل کنند، گفت: این مهم محقق نمی‌شود، مگر اینکه به گفته قرآن عمل کنیم. در فضای فعلی که لطماتی را به علت نپرداختن به تفسیر خورده‌ایم، همین مسأله به ساحت اول و دوم و همچنین ساحت سوم که ساحت اصلی قرآن کریم است، خسارت وارد کرده است.
عبدالهادی فقهی‎زاده با بیان اینکه امروز در معاونت قرآن و عترت گفتگو‌هایی را برای پرداختن هرچه بیشتر به قرآن کریم آغاز کرده‎ایم، گفت: به دنبال این هستیم تا اقدامات مشخص و روشنی را برای تبلیغ و تبیین مؤثر مبانی قرآنی و دینی در جامعه داشته باشیم.
وی افزود: با برپایی این گفتگو‌های قرآنی به دنبال این هستیم تا مخاطبان بیشتری را درگیر مفاهیم قرآنی کنیم و در نهایت آن‌ها را به این فعالیت‌ها برانگیزیم؛ از این رو به این نتیجه رسیدیم که با به‌کارگیری هنر و ابزار‌های نو از جمله فضای مجازی در ثمربخشیدن به تولید محتوای فاخر در فضای مجازی می‎توانیم این فعالیت را به بهترین شیوه خود اجرایی کنیم.
معاون قرآن و عترت گفت::​ اگر از عهده ترویج و تبلیغ صحیح آموز‌ه‌های قرآنی در اقصی نقاط جهان برآییم، جامعه کثیری را با آموز‌های دینی و قرآنی آشنا خواهیم کرد و آن‌ها با این آموزه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، زیرا در واقع با پیام‌های فطری خودشان ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها تبعیت خواهند کرد.
نفرات اول تا سوم هر کدام از بخش‌های تخصصی جشنواره به ترتیب ۵۰ میلیون ریال، ۲۰ میلیون ریال و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی و ۴ فرد برگزیده بخش عمومی غنچه‌های آسمانی هر کدام ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.
جشنواره چلچراغ آسمانی به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ماه مبارک رمضان در قالب‌های مختلف از جمله آوانمای قرآنی، ​ نماهنگ داستانی، ​ پویانمایی و تصاویر گرافیکی متحرک، ​​مستند مردمی​ با محتوای فعالیت‌های قرآنی آغاز شده بود.

نظر شما