شناسهٔ خبر: 33999214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می می دهد

همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان/ ضرورت رونق اقتصادی بقاع متبرکه

تأکید بر شتاب گرفتن رونق اقتصادی بقاع متبرکه با اجرای طرح های اقتصادی و درآمدزا، حائز اهمیت ترین نکته ای بود که از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان بیان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنود؛ «حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی» امروز چهارشنبه (19 تیر) در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در محل شبستان امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد برگزار شد، گفت: گفت: قبل از انقلاب، قرآن فقط بر سر قبور خوانده می شد اما انقلاب اسلامی قرآن را از اموات گرفت و به زندگان داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امروز دیگر برای ثواب، قرآن نمی خوانیم بلکه برای سبک زندگی و آموختن راه های درست زندگی کردن، قرآن می خوانیم، بیان کرد: ما قبل از انقلاب حافظ قرآن نداشتیم ولی امروز قاریان و حفاظ برجسته کشوری در مسابقات بین المللی حائز رتبه های برتر می شوند.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه امروز قرآن در صحنه است و به عنوان چراغ راه می درخشد، گفت: یکی از فیوضات، همین جلسات قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان بود که از شبکه های ملی و استانی هم پخش می شد.

 

وی اشاره به سخن امام سجاد علیه السلام مبنی بر اینکه سه محبت را از خدا بخواهید، داشت و اظهارکرد: حب خدا و خدا دوستی، دوستی کسانی که خدا را دوست دارند همچون امامان و امامزادگان و همچنین توفیق انجام هر کاری که خدا دوست داشته باشد.

 

حجت الاسلام عظیم آسوده، هم در این همایش گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری تبدیل بقاع به قطب های فرهنگی، تربیت حافظان قرآن کریم و ترویج سبک زندگی اسلامی، سه کار ویژه ای است که در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، اجرای طرح های اقتصادی در بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات معرفی کرد و گفت: در حال حاضر با هدف اشتغالزایی و تحقق شعار رونق تولید، کشت زعفران در فاروج، پرورش کرم ابریشم در شیروان، کشت پسته و زعفران در اسفراین و چندین طرح توسعه ای و درآمدزایی در بقاع متبرکه سایر شهرستان ها اجرایی شده است.

 

وی خطاب به هیئت امنای امامزادگان تأکید کرد: تلاش کنید با اجرای برنامه ها و فعالیت های اقتصادی و درآمد زا، رونق اقتصادی بقاع متبرکه شتاب بگیرد.

 

در این همایش که با حضور «حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، از فعالان و خادمان قرآنی تجلیل شد.

 

نظر شما