شناسهٔ خبر: 33952731 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خطوط هواپیمایی عربستان ایرباس را جایگزین سفارش بوئینگ آمریکا کرد

شرکت دولتی خطوط هوایی عربستان سعودی اعلام کرد قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس را از آمریکا لغو کرده و هواپیماهای ایرباس را جایگزین آن کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که قرارداد فروش 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس به خطوط هواپیمایی Flyadeal عربستان لغو شده است.

بوئینگ در بیانیه خود آورده است ما درک می‌کنیم که در شرایط کنونی و با توجه به نیازهای خطوط هواپیمایی Flyadeal این شرکت تعهدات خود در قبال خرید هواپیماهای 737 مکس را عملی نخواهد کرد.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا در تلاش است تا در سایه دو مورد سقوط هواپیماهای بوئینگ 737 مکس در ماه‌های آخر سال گذشته و ابتدای سال جاری و زمین گیر شدن همه این هواپیماها در سراسر جهان آنها را مجددا به آسمان بازگرداند.

به گفته بوئینگ قرار بود در قالب این قرارداد 20 هواپیمای دیگر نیز به شرکت هواپیمایی عربستانی تحویل داده شود. ارزش این قرارداد بر اساس قیمت اعلام شده از سوی بوئینگ 5.9 میلیارد دلار برآورد می شود.

بنا به اعلام شرکت دولتی خطوط هواپیمایی سعودی که مالک Flyadeal است قرار است خطوط هواپیمایی  Flyadeal به جای بوئینگ 737 مکس تا سال 2021 تعداد 30 فروند هواپیمای ایرباس نئو دریافت کند.

در بیانیه شرکت هواپیمایی سعودی آمده است این قرارداد باعث خواهد شد در آینده شرکت Flyadeal از ناوگان تمام ایرباس در پروازهای خود استفاده کند.

اخیرا سازمان هوانوردی اتحادیه اروپا 5 دستورالعمل را برای بوئینگ تعریف کرده و این شرکت باید برای رفع ممنوعیت پرواز بوئینگ‌های 737  مکس این دستور‌العمل‌ها را اجرایی کند.

انتهای پیام/

نظر شما