شناسهٔ خبر: 33918362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقابله با فساد و احیای حقوق عامه باید در اولویت کاری دادسراها قرار گیرد

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به قرار گرفتن کشور در گام دوم انقلاب و تغییرات ریاستی در قوه قضائیه گفت: دو موضوع در ماموریت دادسرا شامل مقابله با فساد و احیای حقوق عامه برجسته است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب زنجان اظهار کرد: اگر اصول قانون اساسی و وطایف قوه قضائیه را بررسی کنیم به دو وظیفه یعنی تضمین عدالت و همچنین ایجاد امنیت را متوجه خواهیم شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه دادستان‌ها در اجرای وظایف قوه قضائیه نقش بسزایی دارند، افزود: اما در بحث ایجاد امنیت وظیفه دادستان‌ها مهم‌تر است.

نیارکی با بیان اینکه در بحث امنیت انتظار از قوه قضائیه به ویژه دادستان در قامت مدعی‌العموم بسیار بیشتر است، تصریح کرد: باید امنیت در همه وجهه‌ها برای اشخاص در جامعه ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه امنیت پهنه گسترده‌ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امنیت باید برای همه افراد در نقاط مختلف جغرافیایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تنها یک گروه از چتر حمایتی امنیت خارج است و آن کسی جز مجرم نیست، افزود: فقط مجرمان هستند که نباید زیر چتر امنیت باشند.

نیارکی با اشاره به قرار گرفتن کشور در گام دوم انقلاب و تغییرات ریاستی در قوه قضائیه بیان کرد: دو موضوع در ماموریت دادسرا شامل مقابله با فساد و احیای حقوق عامه برجسته است که باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری کارکنان دادسراها باید انقلابی بوده و انقلابی کار کنند، تصریح کرد: در زنجان نیز از این نیروها کم نداریم و امیدواریم طبق سیاست‌های کلان قوه در این زمینه پیش برویم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵

نظر شما