شناسهٔ خبر: 33732816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در تربت حیدریه:

کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده نشده است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، تعداد واحدهای مسکن مهر تحویل داده نشده کشور را کمتر از ۴۰۰ هزار واحد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در جلسه با مسوولان اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت حیدریه، افزود: از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد آماده و ساخته شده اما نیازمند اتمام خدمات زیربنایی مثل انشعابات آب و برق است.

وی ادامه داد: هم اکنون از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور، یک میلیون و ۸۲۵ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

این مسوول بر تکمیل تاسیسات زیربنایی این واحدها تاکید کرد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ مدرسه برای مجموعه های مسکن مهر کشور مورد نیاز است که هم اکنون ساخت ۵۰۰ باب از این تعداد شروع شده است که تا پایان سال، ۳۹۰ باب به اتمام خواهدرسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: از حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهری که در کشور هنوز ناتمام است، ۵۷ هزار واحد فاقد متقاضی است و الباقی که بخش عمده این ۲۰۰ هزار واحد است، در مراجع قضایی دارای پرونده هستند که مسائل آنها در حال رسیدگی است.

وی اضافه کرد: پیش از این ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی بودند که اکنون با توجه به افزایش قیمت ها این مسکن ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است و پیش بینی می شود این تعداد نیز متقاضی لازم را بیابد.

در این جلسه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت حیدریه نیز در تشریح مشکلات مسکن مهر این شهرستان گفت: اکنون کمتر از ۴۰ درصد معابر مجموعه مسکن مهر تربت حیدریه آسفالت شده است که انجام آسفالت معابر، یکی از اولویت های تکمیل این طرح محسوب می شود.

مهدی یوسفی افزود: علاوه بر تامین و ساخت امکانات روبنایی مسکن مهر این شهرستان نظیر مدرسه، مسجد، فضای سبز و مرکز خرید، ساخت کانال پیرامون مسکن مهر به طول هزار و ۸۰۰ متر از دیگر اقدامات لازم برای رفع مشکلات این پروژه است.

نظر شما