شناسهٔ خبر: 33719325 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صاحبان ۱۳ اثر در دومین جشنواره کتاب اولیا و مربیان تقدیر شدند

دبیر علمی جشنواره کتاب اولیا و مربیان گفت: در جشنواره کتاب اولیا و مربیان، صاحبان ۲ اثر برگزیده و ۱۱ اثر شایسته تقدیر، تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آ‌موزش و پروش خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی دوسالانه کتاب اولیا و مربیان بعدازظهر امروز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد.

کیومرث جهانگردی دبیر علمی دومین جشنواره ملی دوسالانه کتاب اولیا و مربیان در این مراسم درباره جزئیات و روند برگزاری جشنواره کتاب سال اولیا و مربیان گفت: یک روند یکساله برای سیاست‌گذاری و ۶ ماه برای برگزاری جشنواره انجام شده است و به انتشار فراخوان منجر شد.

وی ادامه داد: بعد از آن کمیته‌های مختلف علمی و اجرایی جشنواره تشکیل شد و از دانشگاه‌های مختلف و زیرمجموعه‌های آموزش و پرورش، استادان برجسته‌ای در این کمیته‌ها عضویت پیدا کردند.

دبیر علمی جشنواره کتاب اولیا و مربیان اضافه کرد: آثاری در این جشنواره پذیرفته شد که از سال ۹۲ به بعد منتشر شده باشد؛ در مرحله اول غربالگری‌های لازم صورت گرفت و ۱۱۰ اثر به مرحله نیمه نهایی رسید. امتیازهایی برای آثار در نظر گرفته شد و در صورتی که هر اثر ۱۰۰ امتیاز را کسب می‌کرد به عنوان اثر برگزیده معرفی و امتیاز بین ۸۰ تا ۱۰۰ به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.

جهانگردی افزود: در نهایت در این جشنواره ۲ اثر به عنوان اثر برگزیده و ۱۱ اثر هم به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند؛ همچنین ۳ انتشارات به عنوان انتشارات فعال در زمینه آموزش خانواده و ارتباط خانواده و مدرسه در این جشنواره تقدیر شدند.

وی گفت: از کل آثار راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی، فقط ۳ اثر تألیفی و ۹ مولف و مترجم خانم و ۴ مولف و مترجم آقا حضور داشتند. در مجموع  ۵۳۷ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید در حالی که در جشنواره اول بیش از هزار اثر به جشنواره رسیده بود.

انتهای پیام/

نظر شما