شناسهٔ خبر: 34213609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پوستر دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان رونمایی شد

پوستر دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان با حضور فرماندار، جمعی از مسوولان و فعالان فرهنگی و ادبی سقز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرماندار ویژه سقز شنبه شب در این مراسم اظهار کرد: قرار گرفتن کتاب در سبد خانواده‌ها از ضروریات فرهنگی جامعه امروز است و ترویج کتاب و کتاب خوانی باید مورد اهتمام نهادهای اداری و‌ مردمی قرار گیرد.

کامیل کریمیان، با بیان اینکه شهرستان سقز از دیر باز مرکز علم و فرهنگ بوده است، عنوان کرد: لازمست جشنواره کتاب به برند فرهنگی سقز تبدیل شود.

وی با انتقاد از عدم حمایت شورای شهر از فعالیت‌های ادبی یادآور شد: شورای شهر برای برخی فعالیت‌های هنری مانند تئاتر بسیار تلاش می‌کند، ولی جای تعجب است در این جشنواره حضور موثری ندارند.

*ارسال ۴۳۲ اثر به دبیرخانه جایزه ادبی

دبیر دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: ۴۳۲ اثر از ۴۶ ناشر به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال شد.

رضا شجیعی، با بیان اینکه ۲۲ داور کتاب‌های رسیده در ۱۲ حوزه را بررسی کرده‌اند، افزود: جشنواره کتاب برندی فرهنگی برای سقز و کردستان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: دومین دوره جایزه کتاب سال به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به منظور حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان و حفظ و ارتقای هویت فرهنگی برگزار می‌شود.

دبیر دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان با اشاره به حوزه‌های مختلف این جایزه ادبی یادآورشد: این جایزه به آثار برتر در حوزه‌های دین و فلسفه، حقوق و سیاست، تاریخ، ادبیات، جامعه شناسی، هنر و معماری، زبانشناسی، جغرافیا و حوزه کودک و نوجوان تعلق خواهد گرفت.

شجیعی ضمن تجلیل از حمایت و همراهی برخی نهادها و ادارات؛ از شورای شهر بدلیل عدم عمل به وعده و قول‌های داده شده در رابطه با این جشنواره انتقاد کرد.

رضا اسعدی عضو شورای شهر نیز در ادامه این مراسم اذعان کرد: شورای شهر مجددا بحث حمایت از جشنواره را مطرح و کمک‌های لازم را انجام می‌دهد؛

وی قول مساعد برای پیگیری حمایت از جشنواره را اعلام کرد و گفت: بنده و شهردار موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

نظر شما